رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده و تأمین بودجه پروژه عظیم ملی راه اهن اردبیل، پیمانکاران تا پایان این پروژه هیچگونه دغدغه مالی نخواهند داشت.

به گزارش پایگه خبری تحلیلی حرف آور،محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در حاشیه بازدید از پروژه خط ریلی راه آهن اردبیل، با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه فعال ترین پروژه بزرگ کشور است گفت: در شرایط فعلی کشور ما بیشترین نیاز را به خطوط شبکه های ریلی برای حمل بار و مسافر دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جاده های کشور جوابگوی حمل و نقل های فعلی نیست و باید دولت و مجلس برای گسترش شبکه های ریلی فعال تر عمل کنند.

رضایی اظهار کرد: قطعا متصل شدن تمامی استان ها به شبکه ریلی علاوه بر کاهش تصادفات جاده ای، در اقتصاد کشور نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه کشور های توسعه یافته نگاه ویژه ای به شبکه ریلی دارند گفت: در کشور ما تنها ۱۲ درصد جابجایی بار، از طریق شبکه های ریلی انجام می شود که امیدواریم این آمار در سال های آتی پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس همچنین اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده و تأمین بودجه پروژه عظیم ملی راه اهن اردبیل، پیمانکاران تا پایان این پروژه هیچگونه دغدغه مالی نخواهند داشت.

رضایی کوچی با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه اظهار کرد: قطعا تا شهریور ماه سال ۹۸ ،ریل گذاری مسیر اردبیل تا فیروزآباد انجام خواهد شد.نزدیکتر شدن ایستگاه راه آهن به مرکز شهر اردبیل

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به انتخاب نزدیکترین ایستگاه به مرکز شهر اظهار کرد: علی رغم سختی مسیر به دلیل کوهستانی بودن منطقه، اما تلاش می شود پروژه تا سال ۹۹ به نتیجه برسد.

انتهای پیام/