از زمان اجرای طرح ملی هوشمند خرید نان (نانینو)، اکثر نانوایی‌های استان اردبیل نیز به کارتخوان‌های هوشمند مجهز شدند تا نظارت بیشتری بر نحوه توزیع نان صورت گیرد.

مجید محمد غریبانی در گفتگو با خبرنگار کلبه خبر،  از زمان اجرای طرح ملی هوشمند خرید نان (نانینو)، اکثر نانوایی‌های استان اردبیل نیز به کارتخوان‌های هوشمند مجهز شدند تا نظارت بیشتری بر نحوه توزیع نان صورت گیرد، اما با وجود اجرای این طرح نیز همچنان نانوایی‌های شلوغ، گلایه مردم را در پی داشته اشت.

طبق اعلام  یاسر عبداللهی عابد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در راستای اجرای طرح ملی هوشمند خرید نان (نانینو)، تاکنون بیش از ۲۲۰۰ دستگاه کارت‌خوان هوشمند با موفقیت در نانوایی‌های استان اردبیل نصب شده و در حال استفاده است و  معدود نانوایی های باقیمانده نیز پس از رفع مغایرت‌ها واخذ تاییدیه کد شاپرک، این  دستگاه کارتخوان هوشمند نصب خواهد شد.

علی نوبخت مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل، اما درباره علت تشکیل صف های طولانی با وجود اجرای طرح نانینو،  به ایرنا گفته است: تا زمانی که آزاد سازی قیمت آرد در کشور اجرا نشود نصب کارتخوان جدید در نانوایی‌ها هیچ تاثیری در کیفیت پخت، رعایت زمان پخت و کاهش صف‌های طولانی ندارد.

به گفته این مسئول ۹۰ درصد صف‌های تشکیل شده در نانوایی‌ها، ناشی از تعلل واحدهای نانوایی و به عبارتی خودساخته بوده و ۱۰ درصد دیگر مربوط به عوامل دیگر مانند تغییر رژیم غذایی است

نوبخت  تصریح دارد: آرد مورد نیاز نانوایی‌های استان به اندازه کافی تامین شده و هیچ محدودیتی در این باره وجود ندارد.

در حال حاضر طبق اعلام مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل، از ۲ هزار و ۶۲۴ واحد نانوایی فعال در استان اردبیل  ۲ هزار و ۲۱۰ واحد نانوایی به کارتخوان جدید متصل شده و بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها این استان در نصب کارتخوان جدید به نانوایی‌ها رتبه چهارم کشوری را کسب کرده است.

طبق میانگین تعداد نانوایی‌های فعال در استان اردبیل ۵۰ درصد بیشتر از استاندارد تعریف شده کشوری است،  استاندارد نانوایی برای هزار و ۲۰۰ نفر در کشور یک واحد تعریف شده و این در حالی است که هر ۵۲۰ نفر در استان اردبیل از یک واحد نانوایی بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/