امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از اهمیت خاص و ویژه ای برخوردار است. شرایط سیاسی منطقه و مقاومت و ایستادگی مردم متعهد و انقلابی ایران اسلامی در برابر دشمنان قسم خورده نظام، برای انتخابات اسفند ماه سال جاری حساب جداگانه ای باز کرده است .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، نادر پرستار پیشکسوت رسانه/ اهمیت مجلس و نقش آن در پیشرفت ایران اسلامی و سربلندی و پیروزی نظام پرافتخار جمهوری اسلامی بر هیچ کس پوشیده نیست.
مقام معظم رهبری در مورد مجلس شورای اسلامی می فرمایند: “مجلس شورای اسلامی ، مظهر وحدت ملی و یکپارچگی و اتفاق همه گروه ها و قومیت ها و سلایق است”.
به برکت انقلاب اسلامی انتخابات به عنوان بزرگ ترین جلوه مشارکت سیاسی از زمان پیروزی انقلاب تاکنون به طرز باشکوهی برگزار شده است. انتخابات در جمهوری اسلامی ایران مثل صحنه جنگ و دفاع مقدس، راهپیمایی و حمایت از انقلاب و … صحنه حضور، مظهر وحدت و نماد همدلی است.
امسال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از اهمیت خاص و ویژه ای برخوردار است. شرایط سیاسی منطقه و مقاومت و ایستادگی مردم متعهد و انقلابی ایران اسلامی در برابر دشمنان قسم خورده نظام، برای انتخابات اسفند ماه سال جاری حساب جداگانه ای باز کرده است . مسلما ملت قهرمان با درک اهمیت موضوع با تمام وجود در انتخابات حضور خواهند داشت تا بار دیگر در سایه وحدت و یک دلی گوشه هایی از پایبندی به نظام و اطاعت از ولی امر مسلمین را به جهانیان نشان بدهند.
مجلس شورای اسلامی باید خانه کارآمدها باشد. مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود بر کارآمدی به عنوان یکی از ویژگی های شاخص خانه ملت تأکید فرموده اند. مجلس خانه ملت است و مسلما مردم در انتخاب خود با تأکید بر روی اصول و ویژگی ها تلاش خواهند کرد تا نمایندگانی کارآمد را به خانه خود بفرستند.
رویکرد عدالت جویانه نمایندگان مجلس و دفاع آن ها از این اصل مهم و اساسی همیشه مورد انتظار مردم بوده و هست و خواهد بود. از این که باید افرادی کارآمد و دلسوز با رأی مردم در مجلس دوازدهم صاحب صندلی بشوند تردیدی وجد ندارد و در این میان و تا روز برگزاری انتخابات، کاندیداهای احتمالی و طرفداران و هواداران آن ها ضمن گرم کردن تنور رقابتی سالم، باید اهتمام ورزند تا با پرهیز از تخریب و فضاسازی های بیهوده برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی تلاش نمایند.
بدون شک همه افرادی که با احساس تکلیف و در راستای خدمت بی منت به مردم و جامعه اسلامی وارد رقابت انتخابات مجلس خواهند شد در گام نخست برای رونق بخشیدن به شور و نشاط انتخابات ، فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری را در دستور کار قرار خواهند داد.
اگر باشند کسانی که در این ارتباط بر خلاف خواسته مردم حرکت کرده و یأس و ناامیدی را ترویج نمایند با جواب دندان شکنی از سوی مردم همیشه در صحنه مواجه می شوند.
داشتن شناخت کافی از حوزه های مختلف فرهنگی ، سیاسی و نظامی و آگاه بودن به نیاز های روز مردم در حوزه انتخابیه و یا در کل کشور یکی از ویژگی های مهم کاندیداهای احتمالی مجلس می تواند باشد.
کاندیدایی که وجب به وجب حوزه انتخابیه را بشناسد و با روحیه ساکنین مناطق مختلف حوزه آشنایی کامل داشته و با آن ها زندگی کرده و مشکلات و خواست شان را با تمام وجود احساس بکند تا حد بسیار زیادی می تواند در برآورده کردن انتظارات و نیازهای مردم اقدامات مؤثر انجام بدهد.
برخورداری از پیشینه مطلوب اجرایی و داشتن کارنامه ای مشخص و معین ، تضمینی برای موفقیت یک کاندیدا برای جلب اعتماد مردم محسوب می شود. آشنایی با زیر و بم مدیریت در دستگاه های مختلف و در سطوح بالای مدیریتی و در خدمت مردم بودن پارامتری حیاتی برای موفقیت یک منتخب مردم به شمار می رود.
برای کاندیدایی که می خواهد برای جلب اعتماد مردم در عرصه انتخابات مجلس برنامه ریزی نماید داشتن اطلاعات کافی از توفیقات و عدم توفیقات برنامه های توسعه و علل و عوامل موفقیت و ناکامی از ابزار اولیه محسوب می شود.
شناخت از نیازهای روز مردم و آشنا به درد و رنج مردم و لمس مشکلات آن ها از دیگر پارامترهای مورد نیاز برای یک کاندیدای مجلس می باشد.
کاندیدایی که در طول سال ها مسئولیت در حوزه انتخاباتی حضور داشته و با مردم ارتباط نزدیک و صمیمانه دارد در صورت انتخاب می تواند به موقع و به درستی برای برطرف کردن مشکلات و برآوردن نیازهای منطقی و اساسی برنامه ریزی کرده و شب و روز دوندگی کند.
کاندیدایی که سال ها برای رفع عقب ماندگی های استان تلاش کرده می تواند برنامه های خود را در کسوت نمایندگی مردم ادامه بدهد و با مدد گرفتن از آگاهی های قبلی، بدون از دست دادن زمان در راستای تأمین نیازهای منطقه گام بردارد.
و در نهایت اگر کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در پست های حساس انجام وظیفه کرده و با مجلس همفکری های صمیمانه داشته و کاملا به بحت قانونگذاری و نظارت بر امور آگاه بوده باشد می تواند برای هر منطقه نماینده ای مطمئن، کارآ، قابل اعتماد و فعال باشد

انتهای پیام/

  • نویسنده : نادر پرستار