مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل از کاهش 5.9 درصدی آمار ازدواج و افزایش 12 درصدی آمار طلاق در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، اسدالله حسن‌اده ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: براساس آمارهای هشت ماه امسال ۸ هزار و ۵۰۲ مورد ازدواج به ثبت رسیده که روزانه ۳۵ مورد و هر ساعت ۳ ازدواج در استان اردبیل را شامل می‌شود.

وی با اشاره به این که آمار ازدواج هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشه ۵٫۹ درصد کاهش یافته است افزود: پیش‌بینی می‌شود درسال‌های اخیر شاهد کاهش نرخ ازدواج در استان اردبیل باشیم که این امر به دلیل پیری جامعه اتفاق می افتد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: آمار طلاق در هشت ماهه امسال ۲ هزار و ۱۶۵ مورد بود که طلاق در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲درصد افزایش یافته و براساس آمارهای ارائه شده روزانه ۹ مورد و هر ۴ ساعت یک مورد طلاق در استان داریم و از لحاظ طلاق اردبیل رتبه ۱۱ کشور را به خوداختصاص داده است.

حسن‌زاده اظهار کرد: سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۳۰ مورد ازدواج در اردبیل به ثبت رسیده و سال گذشته ۲۶ هزار و ۶۷۹ مورد ولادت در استان داشتیم.

وی اظهار کرد: میانگین ازدواج خانم‌ها در اردبیل ۲۳ و آقایان ۲۸ مورد است و در هشت ماهه امسال ۱۵ هزار و ۲۶۳ مورد ولادت انجام یافته است و میزان ولادت در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶٫۱ درصد کاهش یافته و در هشت ماه امسال بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ مورد وفات ثبت شده که کاهش ۸٫۹ درصدی نسبت به مشابه سال گذشته داشته است.

وی تصریح کرد: براساس آمارهای ارائه شده روزانه ۶۴ مورد ولادت در استان داریم و آمار ولادت پسران نسبت به دختران ۱۱۳ به ۱۰۰ است و آمار فوت مردان به زنان ۱۲۴ به ۱۰۰ است.

حسن‌زاده بیان کرد: بیشترین اسم در استان اردبیل تاکنون به نام علی ثبت شده است که ۵۴ هزار و ۹۸۸ مورد نام علی در استان داریم و بعد از این نام محمد، حسن، مهدی و رضا به ترتیب در رده‌های نامگذاری جزو بیشترین‌ها هستند و در بخش دختران بیشترین نامگذاری به نام فاطمه با ۶۰ هزار و ۴۴۸ مورد اختصاص یافته است که بعد از آن زهرا ،رقیه، مریم و لیلا در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی اظهار کرد: امسال بیشترین اسم در بین پسران با امیرعلی با ۳۱۶ مورد و بعد از آن آیهان، ابوالفصل، امیرعباس و علی است و در بین دختران ۲۳۹ مورد رتبه نخست نامگذاری را به خود اختصاص داده و نازنین زهرا و رها در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

حسن‌زاده اظهار کرد: در هشت ماهه امسال سه اسم با نام یلدا در استان ثبت شده است و ۵۸۲ نفر اقدام به تغییر نام در این مدت کرده‌اند.

انتهای پیام/