رئیس جامعه هتلداران کشور گفت: از آغاز شیوع کرونا تا پایان خردادماه امسال 6 هزار میلیارد تومان در حوزه هتلداری کشور درآمد از بین رفته است که این ضربه اساسی به هتلداران در سطح کشور محسوب می‌ شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور،، جمشید حمزه‌زاده در جلسه هیئت مدیره جامعه هتلداران که به میزبانی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در طول سال ۹۸ بحران‌های زیادی در روند توسعه گردشگری کشور رخ داد که جامعه هتلداران را متحمل خسارات فراوانی کرد که آخرین بحران، شیوع ویروس کرونا بود که منجر به تعطیلی بخش گردشگری و به ویژه هتل‌ها و مراکز اقامتی شد.

وی با اشاره به آسیب صد درصدی واردشده به بخش گردشگری و هتلداری کشور ناشی از کرونا بیان کرد: از آغاز شیوع کرونا تا پایان خردادماه ۶ هزار میلیارد تومان در حوزه هتلداری کشور درآمد از بین رفته است که این ضربه اساسی به هتلداران در سطح کشور محسوب می‌شود.

رئیس جامعه هتلداران کشور از تشکیل جلسه ویژه برای بررسی برنامه‌ها در ایام پساکرونا خبر داد و افزود: حل مشکلات هتلداران و جبران خسارات واردشده نیازمند همدلی، تعامل، همکاری و انسجام هر چه بیشتر است.

حمزه‌زاده با قدردانی از تلاش‌های مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در راستای پیگیری برای جبران خسارات واردشده به بخش هتلداری این استان و همراهی انجام شده با هتلداران گفت:‌ برگزاری جلسات مختلف با مسئولان کشوری و وزارت متبوع برای جلب حمایت‌های لازم از جمله این اقدامات بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود گردشگری استان اردبیل عنوان کرد: اردبیل جزو استان‌های شاخص و دست اول کشور در زمینه جاذبه‌های گردشگری اعم از تاریخی، طبیعی، فرهنگی و غیره بوده که با توجه به این ظرفیت‌ها باید گردشگری به عنوان قطب توسعه این استان قرار گیرد که در سال‌های اخیر در این زمینه اقدامات قابل توجهی را شاهد بودیم و این امر زمینه برای رونق گردشگری استان را فراهم آورده است.

رئیس جامعه هتلداران کشور با اشاره به ارائه مشاوره‌های لازم به سرمایه‌گذاران برای فعالیت در استان‌ها و مناطق مختلف کشور توسط جامعه هتلداران اظهار کرد:‌ با توجه به قابلیت‌های استان اردبیل سرمایه‌گذاران برای حضور در استان اردبیل تشویق می‌شوند تا شاهد احداث هتل‌های چهار و پنج‌ستاره و توسعه هر چه بیشتر آن باشیم.

تبدیل اردبیل به استان پیست‌های اسکی و پل‌های معلق کشور
نادر فلاحی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد:‌ بیشترین خسارت ناشی از کرونا به بخش گردشگری استان اردبیل وارد شده است اما تلاش کردیم تا این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با قدردانی از اصناف مرتبط با بخش گردشگری استان که برای حفظ سلامتی مردم به صورت داوطلبانه با گذشت از درآمد خود اقدام به تعطیلی هتل‌ها، مراکز اقامتی و آبدرمانی‌ها کردند، گفت:‌ با تعطیلی این مراکز اهمیت و تاثیر بخش گردشگری بر فعالیت سایر اصناف نیز نمایان شد چرا که این امر منجر به تعطیلی بسیاری از مشاغل دیگر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در مورد قابلیت‌های گردشگری استان و اقدامات انجام شده در این بخش بیان کرد: آغاز احداث هتل‌های چهار و پنج‌ستاره، آماده‌سازی زیرساخت‌ها و جاده‌های دسترسی به مناطق گردشگری، احداث کمربند طلایی سبلان، احداث چهار پل معلق که استان اردبیل را به اولین استان پل‌های معلق کشور تبدیل می‌کند، وجود ۲۲۰ واحد اقامتی گردشگری، خروج گردشگری استان از حالت فصلی، احداث دو پیست اسکی و افتتاح سه پیست تا سال ۱۴۰۰ و انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت کشورهای عضور اکو در سال ۲۰۲۳ بخشی از اقدامات انجام شده در این حوزهاست.

فلاحی امکان دسترسی در مدار ۷ کیلومتری به دریا، جنگل، چشمه‌های آب گرم و سرد، کوهستان و سایر جاذبه‌ها ر از ظرفیت‌های منحصر بفرد استان اردبیل برای جذب گردشگر برشمرد و گفت‌: در بخش تاریخی نیز اردبیل دارای ظرفیت‌های بالایی بوده که شاخص‌ترین آن مجموعه جهانی شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی است که عامل وحدت جغرافیایی و مذهبی کشور به شمار می‌رود و وجود هشت میلیون علوی در ترکیه، آذربایجان و اروپا که علاقمند به بازدید از این مجموعه جهانی هستند، تنها بخشی از این پتانسیل‌ها به شمار می‌رود.

وی با قدردانی از حمایت‌های استاندار اردبیل از حوزه گردشگری به عنوان معمار نوین گردشگری اردبیل عنوان کرد:‌ برای پیشبرد بهتر امور در سطح استان اختیارات به جامعه هتلداران تفویض شده و در این حوزه حمایت، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت از جمله وظایف اداره کل میراث فرهنگی استان خواهد بود.