رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان مشگین‌شهر از کشف و ضبط ۳۵ قلم اشیای تاریخی دوره آهن ۲، در روستای خلیفه‌لوی شهر رضی خبر داد.

به گزارش کلبه خبر،به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، ایمانعلی ایمانی اظهار کرد: با تلاش و همکاری انجام شده با پاسگاه مرزی رضی ۳۵ قلم اشیای تاریخی دوره آهن ۲، در روستای خلیفه‌لوی شهر رضی شهرستان مشگین‌شهر کشف و ضبط شد.

وی افزود: این اشیا شامل ۱۳ قلم ظروف سفالی به رنگ خاکستری و نخودی شامل پیاله، خمره و کاسه، ابزار آلات جنگی شامل خنجر، سرنیزه و چاقو از جنس مفرغ و آهن، زیورآلات شامل دستبند، کمربند، حلقه و آویز از جنس مفرغ و دو عدد کمربند مفرغی است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: این اشیای تاریخی با همکاری پاسگاه مرزی رضی و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مشگین‌شهر کشف و ضبط و در همین زمینه یک نفر دستگیر و تحویل دستگاه قضایی شد.

ایمانی از نظارت مستمر بر مکان‌های تاریخی در سطح شهرستان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود در این زمینه مردم نیز مشارکت لازم را داشته و در صورت مشاهده دست‌درازی به آثار باستانی و تاریخی منطقه موارد را گزارش دهند تا با رسیدگی سریع وبه‌موقع از هر گونه سوء استفاده در این زمینه جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/