مشاور استاندار اردبیل گفت: کشورهای منطقه اوراسیا بخصوص کشورهای همسایه بازار مناسبی برای محصولات تولیدی استان است.

حسن عظیم زاده مشاور استاندار اردبیل در گفتگو با خبرنگار حرف آور،  با اشاره به سفر اکبر قاسمی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در گرجستان به اردبیل اظهار کرد: این سفرها در راستای تصمیم کمیته سفرهای وزارت خارجه مبنی بر بازدید سفرای کشورمان در خارج از کشور در استانهای منطقه، بخصوص منطقه اوراسیا از استانهای کشور انجام می گیرد.

وی اظهار کرد: قطعا برنامه ریزی چنین سفرهایی هم از نظر اقتصادی، گردشگری ، فرهنگی و نیز در راستای انتقال تجارب موفق کشورهای منطقه در موضوعات مختلف موثر خواهد بود.

مشاور استاندار اردبیل پتانسیل بالای استان اردبیل در حوزه های مختلف را یادآور شد گفت: کشورهای منطقه اوراسیا می تواند بازار مناسبی برای محصولات تولیدی استان باشد.

وی بر توسعه جذب سرمایه گذاری خارجی و نیز سرمایه ایرانی های مقیم خارج از کشور برای سرمایه گذاری در استان تاکید کرد.

عظیم زاده بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی ، گردشگری و گسترش همکاری‌های علمی و فناورانه با کشورهای مختلف تاکید کرد و افزود: بی شک انتخاب چهره های موفق همچون اکبر قاسمی به عنوان سفیر در کشورهای مختلف، فرصت مغتنمی است تا بتوان بر توسعه روابط امیداوار بود.

گفتنی است اکبر قاسمی از کارشناسان بنام خاورمیانه عربی و مشترک المنافع و همچنین مدیرکلی و رییس دفتر نمایندگی ایران در قاهره و سفیر اسبق ایران در اکراین بوده که با حکم رئیس جمهور دکتر روحانی به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در گرجستان انتخاب شد.

ضمنا هدف از استقبال از سفرای جمهوری اسلامی ایران در استان برای بهترین امتیازات اقتصادی در استان می باشد و ملاقاتی که با مسئولین استان قرار میگیرد برای بالا بردن سطح استان و آشنایی مدیران استان از برون مرزی قابل تامل است.