مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل گفت: با شهرداری هایی که در زمینه ساماندهی محل های دفن پسماند و تنظیف شهری کوتاهی و کم توجهی کنند طبق مقررات برخورد می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور،مسعود امامی یگانه در جلسه ساماندهی مشاغل مزاحم و محل های دفن پسماند که با حضور شهرداران مراکز شهرستانها برگزار شد اظهار کرد: شهرداری ها باید طی بازه زمانی یک ماهه در خصوص ساماندهی محل های دفن پسماند عادی و تنظیف شهر با اولویت ورودی و خروجی های شهر اقدامات لازم انجام و نتیجه نهایی را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه همه شهرداران باید طبق قانون شهرداری ها به وظایف مصرح دقیقا اقدام کنند افزود: بند ۲۰ ماده ۵۵قانون شهرداری ها در رابطه با ساماندهی مشاغل مزاحم در شهرها تدوین شده و باید با برگزاری جلسات منظم کمیسیون مربوطه تا حصول نتیجه مطلوب تلاش شود.

امامی یگانه با اشاره به اینکه از فرمانداری ها خواسته شده با الزام دستگاه های اجرایی در این خصوص به شهرداری ها کمک کنند گفت: شهرداری ها به تنهایی قادر به ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری نیستند و همه دستگاه های اجرایی باید طبق قانون در این راستا گام بردارند.

وی با تاکید بر اینکه دفن پسماند در شهرهای اردبیل، خلخال، مشکین شهر و پارس آباد بصورت منطقه ای عمل خواهد شد تصریح کرد:،طبق تصمیمات اتخاذ شده شهرداران این شهرها در رابطه با اجرای دفن بهداشتی پسماندهای شهری باید پیگیری مستمر معمول داشته و نتیجه را به دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اعلام کنند.

امامی وجود زباله و پسماندهای پلاستیکی در وردی شهرها را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: معمولا در ورودی شهرها رشد قارچ گونه پلاستیک های یک بارمصرف  جلوه نامطلوبی باعث شده که چهره ورودی شهرها بصورت ناپاک مشاهده شود و این امر در جذب مسافر نیز تاثیر گذار است.

انتهای پیام/