نقص در موتورخانه مدرسه فرزانگان اردبیل و نشت گاز61 نفر از دانش آموزان را راهی بیمارستان کرد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی  کلبه خبر، سعید مهری رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگاران ، به تشریح آخرین وضعیت مصدومان حادثه گازگرفتگی در مدرسه فرزانگان اردبیل پرداخت و با بیان اینکه این حادثه ساعت یازده و سی دقیقه پیش از ظهرروی داده است، گفت: همه مصدومان بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند و در حال حاضر مورد حادی از مسمومیت فوق گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان حادثه تا این ساعت ۵۹ نفر گزارش شده است، گفت: ۱۷ نفر از مصدومان به بیمارستان امام خمینی (ره)، ۱۹ نفر به بیمارستان سبلان تامین اجتماعی، ۱۱ نفر به بیمارستان فاطمی و ۱۲ نفر به بیمارستان بوعلی اردبیل اعزام شده‌اند.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه نقص موتورخانه در مدرسه فرزانگان سبب نشت گاز و مسمومیت دانش‌آموزان شده است گفت: مصدومان در حال مداوا هستند و آخرین وضعیت دانش آموزان از طریق رسانه‌های رسمی اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش: حال عمومی مصدومان مساعد است

کلام‌اله صفری مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان اردبیل ساعت ۱۵ در گفتگو با سبلان ما، به تشریح آخرین وضعیت مصدومان گازگرفتگی مدرسه فرزانگان اردبیل پرداخت و گفت: تاکنون ۵۹ دانش‌آموز در این حادثه بر اثر استنشاق منوکسید کربن دچار مسمومیت شدند که بلافاصله با اعزام ۴ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان‌های اردبیل منتقل شدند.

وی افزود: ابعاد این حادثه ‌توسط نمایندگان ویژه استاندار اردبیل، مدیرکل امور امنیتی و انتظامی استانداری، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و نمایندگان اداره گاز و آموزش‌ و پرورش و کارشناسان در حال بررسی است.

صفری تصریح کرد: هیچ‌کدام از مسمومین این حادثه بدحال نیستند و به‌صورت سرپایی مداوا شده‌اند.

وی گفت: مصدومان مدرسه فرزانگان جهت مراقبت بیشتر هم اکنون در مراکز اورژانس بیمارستان‌های اردبیل هستند که به‌زودی با تشخیص پزشکان مرخص و به خانه‌های خود اعزام خواهند شد.

دکتر سعید مهری، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ساعت ۱۷ در جمع خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت مصدومان حادثه مدرسه دختر فرزانگان اردبیل پرداخت و گفت: امروز دوشنبه ۲۶ دیماه ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۱۱:۳۰ طی تماس تلفنی از مدرسه دخترانه فرزانگان اردبیل مبنی بر مسمومیت تعدادی زیادی از دانش آموزان با گاز مونوکسید کربن، سریعا ۷ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام و خودروی فرماندهی عملیات اورژانس در محل حاضر شد.

وی افزود: در این حادثه ۵۸ نفر از دانش آموزان و معلمان مدرسه تیز هوشان فرزانگان در اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن دچار سردرد، سرگیجه و تهوع شده بودند که با حضور بموقع پرسنل اورژانس ۱۱۵ اقدامات درمانی لازم انجام و ۱۹ نفر با اتوبوس آمبولانس  به بیمارستان سبلان، ۱۶ نفر به بیمارستان امام خمینی (ره)، ۱۲ نفر به بیمارستان بوعلی و ۱۱ نفر به بیمارستان فاطمی اعزام شدند و سه نفر دیگر نیز شخصاً به بیمارستان مراجعه کرده بودند.

مهری تصریح کرد: هیچ کدام از مصدومان این حادثه بدحال نبوده و جهت دریافت درمانهای تکمیلی لازم به بیمارستان منتقل شدند.

 

انتهای پیام/