استاندار اردبیل گفت:طرح توانمندسازی با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل اجرا می‌شود که از این طریق موفقیت‌‌های بیشماری در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نصیب اقشار آسیب‌پذیر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل در حاشیه دیدار با سه خانوار تحت حمایت کمیته امداد با اشاره به اجرای موفق طرح‌های اشتغال‌زایی این نهاد، گفت: طرح توانمندسازی به صورت جدی و دقیق از سوی کمیته امداد استان اردبیل اجرا می‌شود که از این طریق شاهد خوداتکایی بسیاری از مددجویان هستیم.
وی با بیان اینکه خانوار بی‌بضاعت با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی به موفقیت‌های بیشماری در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دست یافته‌اند، افزود: در بسیاری از مواقع شاهد کارآفرینی مددجویان تحت حمایت نیز هستیم که این امر نشانگر اجرای موثر طرح‌های توانمندسازی برای افراد نیازمند جامعه است.
بهنامجو با اشاره به اینکه باید در ایجاد درآمد پایدار برای اقشار محروم جامعه گام‌های ارزنده‌تری برداشته شود، بیان کرد: با ایجاد پنجره واحد و در نظرگرفتن اعتبارات اشتغال‌زایی و جذب آن، برای کارآفرینی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل نیز تمهیدات مناسبی به کار گرفته خواهد شد.
استاندار اردبیل با بیان اینکه کمیته امداد علاوه بر ایجاد اشتغال در تامین نیازهای اساسی خانوار تحت حمایت نیز فعالیت‌های گسترده‌ای دارد، گفت: در بخش مسکن و درمان خانوار تحت حمایت اقدامات شایسته‌ای در طول سال صورت می‌گیرد که باید چنین خدماتی تداوم داشته باشد.
در ادامه این دیدار، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه یکی از خانوارهای تحت حمایت این نهاد با اهدای عضو به پنج نفر زندگی دوباره بخشیده است، گفت: با اینکه این خانوار در خانه‌ای استیجاری و در شرایط بسیار سختی زندگی را سپری می‌کنند، اما بدون هیچ چشم‌داشتی اعضای سرپرست خانوار را اهدا کردند تا با وجود دست‌تنگی، در زمره نیکوکاران و خیران قرار گیرند.
وی با بیان اینکه پدر خانوار همواره آرزو داشت پس از بهبودی و توانمندی گام در عرصه خیرخواهی بگذارد، افزود: این نیازمند گامی فراتر در زمینه نیک‌اندیشی گذاشت و با اهدای اعضای بدن خود، زندگی دوباره‌ای به پنج نفر هدیه داد.
دشتی به دیگر خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل اشاره کرد که دارای سه فرزند نخبه در زمینه‌های تحصیلی، فرهنگی و ورزشی است و بیان کرد: زن سرپرست خانوار با حضور در کارگاه‌های آموزشی کمیته امداد استان اردبیل به خوبی توانسته است فرزندان خود را در مسیر توانمندسازی فکری و فرهنگی قرار دهد که هر یک از آنها در سطح کشور رتبه‌های بالایی کسب کرده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل به اجرای طرح موفق قالیبافی توسط زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد اشاره کرد و گفت: سومین دیدار استاندار از این خانوار بود که مددجوی تحت حمایت توانسته است بازار فروش مناسبی را با بافت مرغوب قالی، فرش و تابلوفرش ایجاد کند.
وی با بیان اینکه خدمات کمیته امداد استان اردبیل در همه ابعاد به مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود تا مشکلات مختلف آنها را برطرف کند، افزود: درصدد هستیم با توانمندسازی فکری و فرهنگی و ارتقای روحیه خودباوری به مددجویان کمک کنیم تا آنها با همت و پشتکار به سوی خوداتکایی حرکت کنند.
شایسته ذکر است: استاندار اردبیل ضمن دیدار و همنشینی با سه خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت و از این خانوارهای موفق دلجویی کرد.
انتهای پیام/