معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۱۳ دستگاه سامانه ضد تگرگ در باغات و اراضی کشاورزی استان نصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور،احمد شهریار، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی بیشتر نقش توصیه‌ای، آموزشی و الگوسازی را در باغات و اراضی کشاورزی به منظور کاهش خسارات سرمازدگی و تگرگ برعهده دارد.

وی با بیان اینکه عمل به توصیه‌های فنی در پیشگیری از سرمازدگی و کاهش خسارت تگرگ‌زدگی موثر است گفت: سامانه ضد تگرگ یکی از بهترین پیشنهادات کارشناسان جهاد کشاورزی برای جلوگیری از خسارات وارده از طریق بارش تگرگ است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه ۱۳ دستگاه سامانه ضد تگرگ در باغات و اراضی کشاورزی استان اردبیل نصب شده است گفت: تعبیه سامانه ضد تگرگ در مناطق مستعد و توجه به علائم و هشدارهای هواشناسی و آگاهی از نحوه مقابله با سرمازدگی در تمامی باغات و مزارع ضروری است.


شهریار با بیان اینکه خسارات در بخش کشاورزی و باغات در بسیاری از مواقع برای دولت و مردم بسیار گران تمام شده است گفت: زارعان و باغداران می‌بایست به توصیه کارشناسان کشاورزی توجه ویژه‌ای داشته باشند تا علاوه بر افزایش بهره‌وری اقتصادی و تولید مناسب محصولات، از حوادث طبیعی نیز مصون بمانند.

انتهای پیام/