مدیر امور شعب صندوق امداد ولایت استان اردبیل گفت: بیش از ۱۴ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌‌الحسنه توسط صندوق امداد ولایت در سال‌جاری به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و اقشار آسیب‌پذیر استان اردبیل پرداخت شده است.

به گزارش پیگاه خبری تحلیلی حرف آور، قدیر حسن‌زاده با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در سال‌جاری از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و افراد نیازمند استان اردبیل پرداخت شده است، گفت: در قالب اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی، کارگشایی و وام محکومان جرائم غیرعمد تلاش داریم بخش مهمی از مشکلات اقشار آسیب‌پذیر جامعه را رفع کنیم.

وی با اعلام اینکه ۳۷۲۵ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل در سال‌جاری از تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق امداد ولایت بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: درصدد هستیم با ترویج سنت الهی قرض‌الحسنه، گام‌های بلندی را برای برطرف کردن گرفتاری‌های نیازمندان جامعه برداریم.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه راه‌اندازی «صندوق امداد ولایت» یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد است که با یاری هر چه بیشتر خیران می‌توانیم بخش قابل توجهی از مشکلات مددجویان را رفع کنیم، افزود: از خیران خواستاریم با سپرده‌گذاری هر چه بیشتر در «صندوق امداد ولایت» یاری‌رسان اقشار بی‌بضاعت استان اردبیل باشند.

مدیر امور شعب صندوق امداد ولایت استان اردبیل با بیان اینکه ۳۲۷۶ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال‌جاری برای رفع گرفتاری‌های خود تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی دریافت کرده‌اند، گفت: هشت میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان تسهیلات کارگشایی در سال‌جاری در اختیار مددجویان اردبیلی قرار گرفت تا مسائل پیش روی خود را رفع کنند.

وی با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات کارگشایی از جمله مهم‌ترین خدمات کمیته امداد استان اردبیل در عرصه خدمت‌رسانی به نیازمندان است، بیان کرد: چنین تسهیلاتی به صورت کاملا قرض‌الحسنه و با اقساط بلند مدت در اختیار خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر قرار می‌گیرد تا گرهی از گرفتاری‌های آنها گشوده شود.

حسن‌زاده با بیان اینکه بیش از شش میلیارد تومان در قالب تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل پرداخت شده است، اعلام کرد: ۴۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت در سال‌جاری با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی از صندوق امداد ولایت استان اردبیل وارد بازار کار شده‌اند.

مدیر امور شعب صندوق امداد ولایت استان اردبیل با اشاره به اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان تحت حمایت یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های این نهاد برای توانمندسازی خانوار تحت حمایت است، گفت: سپرده‌گذاری هر چه بیشتر خیران در صندوق امداد ولایت موجب می‌شود تا بتوانیم مددجویان بیشتری را از تسهیلات قرض‌الحسنه خوداشتغالی بهره‌مند کنیم تا به استقلال اقتصادی دست یابند.

وی با بیان اینکه پایین‌ترین نرخ کارمزد و ضمانت آسان از جمله مزیت‌های مهم صندوق امداد ولایت است، افزود: بر این اساس نیازمندان استان اردبیل با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه می‌توانند گرهی از مشکلات خود بگشایند.

حسن‌زاده با بیان اینکه سپرده‌گذاری خیران در صندوق امداد ولایت استان اردبیل به ترویج سنت قرض‌الحسنه در جامعه نیز کمک خواهد کرد، گفت: سپرده‌های خیران در قالب‌های مختلف درمانی، تعمیر و بهسازی مسکن و تأمین کمک هزینه جهیزیه نوعروسان به صورت کاملا قرض الحسنه در اختیار خانوار تحت حمایت کمیته امداد و افراد نیازمند استان اردبیل قرار می‌گیرد.

مدیر امور شعب صندوق امداد ولایت استان اردبیل با اشاره به اینکه نیکوکاران در قالب طرح (خیران) می‌توانند تسهیلات کارگشایی از این نهاد دریافت کرده و در اختیار مددجویان قرار دهند و خود اقساط آن را پرداخت می‌کنند، گفت: از جمله مهم‌ترین طرح‌های صندوق امداد ولایت، طرح (خیران) است که تاکنون با مشارکت نیکوکاران اردبیلی توانسته‌ایم بخش مهمی از مشکلات مددجویان را برطرف کنیم.

انتهای پیام/