معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت:به منظور جذب گردشگر در فصول سرد سال ۲۰ طرح مختلف باکاربری گردشگری در شهر سرعین تعریف شده و در آینده اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، ارژنگ عزیزی در جلسه کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی کشور که در محل اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد اظهارکرد: سرعین به عنوان نگین گردشگری شمالغرب کشور دارای پتانسیل توسعه بوده و عنوان شهر چشمه های بهشتی را به خود گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه توسعه گردشکری و کشاورزی با افزایش صنایع تبدیلی در استان اردبیل جز اولویت اصلی است گفت: اردبیل به لحاظ تنوع محیطی و آب و هوایی در تابستان پذیرای میلیون ها گردشگر بوده و با طرح زمستان بیدار جذب گردشگر و مسافر در فصل سرد سال برای ما اهمیت دارد.

وی گوشت مغان و عسل سبلان را برند خوبی برای منطقه و کشور برشمرد و افزود: گوشت و عسل اردبیل حتی در کشورهای حاشیه خلیج فارس معروف شده و دارای اعتبار است.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل افزود: در بحث انرژی پیشرفت خوبی داریم بصورتی که در بحث زمین گرمایی مشکین شهر ۱۱حلقه چاه به عمق سه کیلومتر حفر شده و ۷ حلقه چاه اکتشافی به مخزن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در میدان نفتی مغان نیز مطالعاتی انجام شده است گفت: میدان نفتی مغان به مساحت۶/۵ کیلومتر مربع جز میادین نفت خیز کشور است.

عزیزی از تولید پنل های خورشیدی در استان اردبیل خبرداد و افزود: یک شرکت معتبر با مطالعه دقیق و بررسی تمام جوانب اعلام آمادگی کرده که در استان اردبیل پنل خورشیدی به شکل انبوه تولید کند.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل گفت: اردبیل ۷۰ کیلومتر از آستارا فاصله دارد علاوه بر استفاده از پتانسیل ریلی این شهرستان در عملیات اجرایی اتصال به ریل جمهوری آذربایجان در شمال استان آغاز شده است که برای هر دو مسیر دارای توجیه اقتصادی است.

وی از ایجاد شهرک صنعتی مشترک با آذربایجان در شمال کشور خبر داد گفت: با ایجاد این شهرک سرمایه گذاران از مزایای بین المللی این شهرک برخوردار می شوند و مشوق خوبی برای سرمایه گذاری در استان اردبیل است.

ارژنگ عزیزی  با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد واحدهای صنعتی و تولیدی خرد هستند افزود : بخش اعظم واحدهای تولیدی با اشتغال کمتر از ۱۰۰نفر و حتی کمتر ادامه حیات می دهند و در سرمایه گذاری های جدید نگاه استانداری به واحدهای بزرگ با اشتغال زایی بیشتر متمرکز شده است.

انتهای پیام/