مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت:طبق مصوب شورای آرد و نان۳۰واحد فانتزی پزی به صنف صنعتی انتقال می بابد و واحدهایی که بدون پروانه کسب فعالیت می کنند پلمپ می شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری حرف آور؛ حسین وطن دوست مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: در راستای ارتقا کیفیت،کاهش ضایعات و جلوگیری از خروج آرد یارانه ای از چرخه رسمی، مقابله با قاچاق این کالای مهم و اساسی در دستور کار قرار گرفت و طبق قانون با متخلفان برخورد می شود.

وی با اشاره به اینکه همه نانوایان و تولیدکنندگان آرد باید به قانون اعمال شده تمکین کنند افزود: هرگونه افزایش خودسرانه قیمت، کم فروشی و تعطیلی غیر موجه نا نوایی ها با جریمه سنگین و کاهش سهمیه مواجه می شوند.

وطن دوست  گفت: نظارت کافی بر روند تهیه و پخت نان و کنترل پروانه های فعالیت، همچنین نظارت بر کیفیت و کمیت آرد باید افزایش یابد و خوشبخانه در استان اردبیل هیچگونه کمبود آرد وجود ندارد و تنها بررسی شود و تنها مشکل در چرخه توزیع وکنترل و نظارت است که باید دست دلالان خرید آرد و خروج از چرخه تولید کوتاه شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۶۵۸ واحد نانوایی در استان وجود دارد، تصریح کرد: ۱۱۰۶واحد نانوایی در شهر اردبیل فعالیت می کنند و عمده مشکلات در سطح شهر اردبیل است باید با احصا مشکلات و بررسی جوانب از نگرانی مردم کاسته شود.

وطن دوست با بیان اینکه طبق مصوب شورای آرد و نان۳۰واحد فانتزی پزی به صنف صنعتی انتقال می بابد و واحدهایی که بدون پروانه کسب فعالیت می کنند پلمپ می شوند گفت:  کلیه واحدهای نانوایی و سهمیه اختصاص داده شده به آنها احصا شود همچنین زمان شروع و پایان کار طبق قانون انجام شود.

وی با بیان اینکه واحدهای نانوایی فاقد تابلو باید بررسی شوند، گفت:اتحادیه صنفی نانوایان نیز با همکاری بازرسین تا ۱۰روز آینده تابلوی ساعت کاری و شماره ۱۲۴ را در محل مناسب نانوایی ها نصب کنند تا از نگرانی مردم کاسته شود.

 وطن دوست از کلیه نانوایان فعال در سطح استان خواست با رعایت کامل پروتکل بهداشتی در محل کار در وضعیت نا بسامان کرونایی یاریگر مردم باشند و همچنین مردم استان نیز با رعایت فاصله اجتماعی هرگونه کم فروشی و تخلف را با۱۲۴ در میان بگذارند.