مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تاکنون ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان به زیر کشت گندم و جو رفته است و پیش بینی می شود که سطح زیر کشت این محصول به ۴۰۰ هزار هکتار برسد.

حسن روحی بعد از ظهر امروز  در جمع خبرنگاران  اظهار داشت : تاکنون۳۰۰ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان به زیر کشت گندم و جو  رفته است و پیش بینی می شود که سطح زیر کشت این محصول به ۴۰۰ هزار هکتار برسد . 

وی با اشاره به اینکه کلیه تمهیدات لازم برای به زیرکشت بردن این محصولات استراتژیک به موقع اتخاذ شده است افزود:  ۳۰۰۰ تن بذر گواهی شده ، ضد عفونی شده و مرغوب گندم و همچنین ۲۰۰۰ تن جو در دسترس زارعین قرار گرفته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد:  نهاده های مورد نیاز از قبیل انواع کودهای شیمیایی بموقع در دسترس بهره برداران قرار گرفته و از هم اکنون تمهیدات لازم درخصوص سموم مورد نیاز برای مبارزه با علفهای هرز و همچنین کودهای اوره و فسفاته   اندیشیده شده است.

وی گفت:خوشبختانه دولت در سال زارعی جاری قیمت هر کیلوگرم گندم را از زارعین به قیمت ۱۶۰۰ تومان خریداری خواهد کرد که همین امر نیز موجبات دلگرمی بهره برداران را به همراه دارد .

انتهای پیام/