مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل: ۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری و ۲۷ موافقتنامه اصولی در اردبیل آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر،  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل در نشست خبری تبیین برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در استانداری این استان گفت: انتخاب شهر اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال میلادی جاری، افتخاری بزرگ برای این استان است و خبرنگارانی از کشور‌های چین، روسیه، افغانستان، لبنان، عراق، آمریکا، نیوزیلند و کشور‌های دیگر این رویداد را پوشش خواهند داد.
حسن محمدی ادیب با تاکید بر اهتمام مسئولان و شهروندان در برگزاری باشکوه این رویداد افزود: برای برگزاری افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در این شهر آماده هستیم و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان که دبیرخانه این رویداد است به اتفاق استاندار استان، با سازمان اقتصادی اکو و وزارت امور خارجه آخرین هماهنگی‌ها را انجام داده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: با سفارتخانه‌های کشور‌های عضو اکو و با سفارتخانه برخی دیگر از کشور‌ها نیز برای شرکت در این رویداد رایزنی کرده‌ایم و میهمانان و شخصیت‌های رسمی از کشور‌های رومانی، بلغارستان، صربستان و همچنین سفیر و برخی مقامات چین در اردبیل حضور خواهند داشت.
ادیب تصریح کرد: میهمانان خارجی و سفرای کشور‌های عضو اکو در ششم اردیبهشت ماه وارد اردبیل خواهند شد و برای این روز، برنامه بازدید از مناطق گردشگری فندقلو، تله کابین، بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و آب درمانی‌های شهرستان سرعین را در نظر گرفته‌ایم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل اظهار کرد: افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، برخی مقامات کشوری و میهمانان خارجی ۹:۴۰ دقیقه روز پنجشنبه هفتم اردیبهشت ماه در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل خواهد بود و بعد از ظهر همان روز نشست‌های تخصصی و اقتصادی به منظور تبیین فرصت‌های سرمایه گذاری گردشگری اردبیل و جذب سرمایه‌گذار برگزار خواهد شد.
ادیب افزود: ۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری برای ارائه به میهمانان و سرمایه‌گذاران فراهم شده و ۲۷ موافقت‌نامه اصولی بی‌نام به عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری دیگر برای ارائه به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران تهیه شده که با لحاظ اهلیت طرف مقابل ظرف یک تا ۲ روز قابل واگذاری است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل ادامه داد: روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه میهمانان خارجی و سفرای اکو برای بازدید از جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر مغان به جعفرآباد مغان سفر می‌کنند و این میهمانان از مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز بازدید خواهند کرد تا از این ظرفیت مهم اقتصادی و تولیدی نیز آشنا شوند.
ادیب گفت: این برنامه‌ها آغاز آئین‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ است و بی‌شک در طول سال میلادی که در دی ماه امسال خاتمه خواهد یافت، برنامه‌های متنوعی نظیر تور‌های گردشگری، شب‌های فرهنگی اردبیل در جا‌های دیگر و نشست‌ها و برنامه‌های علمی برگزار خواهد شد.
در این نشست، خبرنگاران نیز نقطه نظرات خود مبنی بر نقاط ضعف و قوت برنامه ریزی‌های ستاد و کمیته‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ را مطرح کردند و جلسه ارزیابی نهایی به بعد از برگزاری رویداد برگزار خواهد شد.
وزیران گردشگری کشور‌های عضو اکو در نشست مهر ماه ۱۳۹۸ در خجند تاجیکستان، شهر اردبیل را با توجه به ظرفیت‌های بزرگ گردشگری برای سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشور‌ها انتخاب و تصویب کردند.

انتهای پیام/