مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۳۸ هزار و ۲۰۰ خانوار در قالب ۸۰ هزار نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند که با ارائه خدمات حمایتی مختلف درصدد توانمندسازی آنها هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، حسین دشتی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۶ هزار و ۵۳۰ خانوار در قالب ۴۶ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند، گفت: بیش از ۱۲ هزار خانوار نیز در قالب ۳۴ هزار نفر از محل تبصره ۱۴ هدفمندی یارانه‌ها از خدمات کمیته امداد استان اردبیل بهره‌مند هستند.
وی با اعلام اینکه توانمندسازی مددجویان و ارتقای سطح فکری و فرهنگی با تکیه بر بصیرت و آگاهی خانوار تحت حمایت در دستور کار امدادگران کمیته امداد استان اردبیل قرار دارد، بیان کرد: کمیته امداد استان اردبیل تلاش دارد خدمات کیفی‌تری را به مددجویان تحت حمایت ارائه کند تا مسیر توانمندسازی آنها هموارتر شود.
دشتی با بیان اینکه در کنار آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش مهارت‌های فنی و تخصصی نیز در اولویت برنامه‌های این نهاد است، افزود: توانمندسازی مددجویان تحت حمایت با هدف ایجاد اشتغال پایدار و مولد دنبال می‌شود که تا کنون در این زمینه به نتایج مناسبی دست یافته‌ایم.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه حدود ۲۲ هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: یکی از ضروری‌ترین برنامه‌های کمیته امداد پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در بین خانوار تحت حمایت است که همواره مورد توجه امدادگران استان اردبیل قرار دارد.
وی با بیان اینکه با اشتغال‌زایی و همچنین بیمه تأمین اجتماعی تلاش داریم به خوداتکایی زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها کمک کنیم، افزود: راهکارهای مناسبی در نظر گرفته شده است تا ضمن مصون‌سازی خانوار تحت حمایت از آسیب‌های اجتماعی، اقدامات لازم برای توانمندسازی آنها به کار گرفته شود.
دشتی با اعلام اینکه ۲۸ هزار و ۵۰۶ سالمند، تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند، بیان کرد: سالمندان تحت حمایت قادر به انجام کار و هیچ‌گونه فعالیتی نیستند که با ارائه خدمات درمانی و دارویی تلاش می‌شود مشکلات پیش روی آنها به حداقل برسد.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه حدود ۱۰ میلیارد تومان مستمری در آذر ماه سال‌جاری به حساب سرپرستان خانوار تحت حمایت واریز شده است، گفت: در کنار پرداخت مستمری، خدمات فرهنگی و آموزشی، تأمین مسکن مناسب، جهیزیه، خودکفایی و اشتغال‌زایی و درمان به خانوار تحت حمایت ارائه می‌شود تا بتوانند بخشی از مشکلات اساسی خود را رفع کنند.
وی با بیان اینکه نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست فقرا و مستمندان استان اردبیل برسانند، افزود: با استفاده از روش‌های نوین و الکترونیکی، علاوه بر شفاف‌سازی، کمک‌های خیران در اسرع وقت در بین فقرا و نیازمندان توزیع می‌شود.
انتهای پیام /