مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: کودکان، نوجوانان و جوانان بخش اعظم جمعیت کتابخوان استان هستند.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، پروانه رضاقلیزاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مخازن کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به‌راحتی و رایگان در خدمت علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است، اظهار داشت: علاوه برمورد ذکر شده ۴۰ نوع خدمات فرهنگی مرتبط با کتاب در کتابخانه‌های عمومی به مخاطبان این پایگاه‌های فرهنگی ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ساماندهی شده  است که با توجه به افزایش قیمت کتاب، ساماندهی این تعداد کتاب و ارائه رایگان آنها به علاقمندان کتاب و کتابخوانی گام موثری برایارائه خدمات به کتابخوانان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با تاکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه، تصریح کرد: تحقق این امر در گرو اقدامات لازم فرا دستگاهی و مردمی و همت همگانی است.

وی اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از نهاد‌های متولی فرهنگ در چند سال اخیر در نقاط مختلف شهری و روستایی گسترش یافته و دایره فعالیت‌ها و دسترسی قشر‌های مختلف مردم به کتاب و کتابخوانی را تسهیل کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و تحقق آن را در گرو اقدامات لازم فرا دستگاهی و مردمی و همت همگانی دانست.

وی گفت: ۴۲ هزار نفر از مردم استان اردبیل در کتابخانه‌های عمومی عضویت دارند و کودکان، نوجوانان و جوانان بخش اعظم جمعیت کتابخوان استان هستند.

در حال حاضر تعداد کتابخانه‌های استان اردبیل ۸۲ باب (با یک میلیون جلد کتاب) است که ۶۵ باب از آن‌ها زیر نظر مستقیم اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اداره می‌شود و ۱۷ باب دیگر با مشارکت سایر ارگان‌ها و نهاد‌های خصوصی و دولتی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/