معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل از واریز ۴۷ میلیارد تومان مستمری در پنج ماهه نخست سال‌جاری به حساب سرپرستان خانوار تحت حمایت این نهاد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، علیرضا حسین‌نژاد با اشاره به اینکه بیش از ۴۷ میلیارد تومان مستمری در پنج ماهه نخست سال‌جاری به حساب سرپرستان خانوار تحت حمایت واریز شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد در پرداخت مستمری رفع نیازهای اساسی مددجویان است که از این طریق می‌توانند لوازم ضروری زندگی خود را تهیه کنند.
وی با اعلام اینکه ۳۸ هزار خانوار تحت حمایت از مستمری ماهانه کمیته امداد استان اردبیل بهره‌مند هستند، بیان کرد: خدمات حمایتی کمیته امداد تنها به پرداخت مستمری ختم نمی‌شود و با ارائه خدمات فرهنگی، مسکن، جهیزیه، خودکفایی و اشتغال درصدد توانمندسازی خانوار تحت حمایت هستیم.
حسین‌نژاد با اشاره به اینکه ۱۲ هزار خانوار تحت حمایت در سال گذشته از محل تبصره ۱۴ هدفمندی یارانه‌ها وارد چرخه حمایتی کمیته امداد استان اردبیل شده‌اند، اعلام کرد: به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای مددجویان هستیم که با اتکا به توانایی و استعدادهای خود به استقلال اقتصادی دست یابند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ماهانه حدود ۱۰ میلیارد تومان در قالب مستمری به حساب مددجویان تحت حمایت واریز می‌شود، گفت: با توجه به افزایش مستمری پرداختی، متاسفانه به دلیل مشکلات متعدد خانوار تحت حمایت، آنها همچنان نیازمند یاری‌رسانی نیکوکاران هستند.
وی با اشاره به اینکه توانمندسازی خانوار تحت حمایت یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد استان اردبیل در امر خدمت‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر است، بیان کرد: با شناسایی استعداد‌های مددجویان تحت حمایت درصدد هستیم شغل مناسب و پایدار را برای آنها ایجاد کنیم که تاکنون کمیته امداد در اجرای طرح‌های اشتغال موفق عمل کرده است.
حسین‌نژاد با بیان اینکه سامانه پیامکی ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ برای اعلام چگونگی کمک‌رسانی به خانوار تحت حمایت در اختیار خیران قرار دارد، گفت: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* نیز می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست فقرا و مستمندان استان اردبیل برسانند.
انتهای پیام