منتخب مردم شهرستان گرمی در مجلس یازدهم با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های تاریخی موجود در شهرستان گرمی گفت: وجود این قابلیت ها ظرفیتی مهم برای ایجاد رونق در صنعت گردشگری شهرستان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، ولی اسماعیلی در دیدار با وزیر میراث فرهنگی اظهار کرد: «در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمی در دو سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده است که انتظار می‌رود این اقدامات تداوم یابد.»

وی با اشاره به راه‌اندازی موزه شهرستان گرمی افزود: با اقدامات و تلاش‌های انجام شده در دو سال اخیر این موزه تکمیل شده که از وزیر محترم میراث فرهنگی انتظار می‌رود در  زمینه تجهیز و حفاظت از این موزه اعتبارات لازم را اختصاص دهد.

منتخب مردم شهرستان‌ گرمی در مجلس یازدهم با قدردانی از اقدامات انجام شده در منطقه گیلارلو در این شهرستان گفت: ساماندهی این منطقه نیازمند اعتبارات ویژه است که انتظار می‌رود در این زمینه اقدام شود.

اسماعیلی تصریح کرد: با قول مساعد و دستور وزیر میراث فرهنگی ۵۰ میلیارد ریال اعتبار به حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمی اختصاص می‌یابد که امیدواریم با صرف این اعتبار شاهد پیشبرد اهداف در این حوزه‌ها در گرمی باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان گرمی در بخش میراث فرهنگی و گردشگری بیان کرد: این منطقه هم در حوزه میراث فرهنگی و هم مناطق نمونه گردشگری سرآمد استان اردبیل است و انتظار می‌رود با اقدامات لازم زمینه برای توسعه این بخش‌ها در شهرستان فراهم آید.

منتخب مردم شهرستان‌ گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: باید برنامه‌ریزی‌های اساسی در راستای رونق این بخش‌ها در شهرستان انجام شود تا در سفر وزیر میراث فرهنگی به استان در ایام بعد از کرونا که یکی از شهرستان‌های هدف مورد بازدید گرمی خواهد بود، در این حوزه‌ها شاهد تحولات مناسب و موثر باشیم.

براساس دستور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این جلسه مقرر شد تا مسا‌ئل و مشکلات در قلعه‌باشی گرمی توسط ادارات راه و شهرسازی و میراث فرهنگی حل و فصل شود.

تبدیل ساختمان صنایع دستی گرمی به موزه عشایری مغان برای استفاده گردشگران و مسافرانی که از این مسیر عبور می‌کنند نیز از دیگر موارد مصوب در این نشست بود.

انتهای پیام/