مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل گفت: در حال حاضر بالغ بر ۶۵ درصد روستاهای استان دارای اینترنت پرسرعت هستند.

بهروز رزمی با اشاره به توسعه اینترنت پرسرعت در روستاهای استان اردبیل گفت: اجرای طرح‌های موفق وزارت ارتباطات در راستای کاهش شکاف دیجیتالی در مناطق محروم و کم برخوردار استان، نشان از توجه ویژه به بحث محرومیت زدایی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل گفت: در حال حاضر بالغ بر ۶۵ درصد روستاهای استان دارای اینترنت پرسرعت هستند.

تجهیز ۱۷۵۰ مدرسه استان اردبیل به اینترنت

وی با بیان اینکه ۱۷۵۰ مدرسه اردبیل از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند، گفت: اتصال این مدارس یکی از مهمترین برنامه ها برای تحقق دولت الکترونیکی است.

وی اظهار کرد: طرح هوشمند سازی مدارس استان از جمله طرح‌های موفق وزارت ارتباطات است که از بخش USO تامین شده است که با اتمام طرح فوق، به زودی شاهد اتصال مدارس روستایی به شبکه ملی اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک خواهیم بود.

اجرای طرح هوشمندسازی مدارس با هدف برقراری عدالت آموزشی

رزمی با بیان اینکه طرح هوشمند سازی مدارس با هدف برقراری عدالت آموزشی در مدارس روستایی انجام خواهد شد، گفت: بعد از اجرایی شدن پروژه، تمامی مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

وی اظهار کرد: از تعداد مدارس روستایی که در این طرح به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند تعداد ۲۳۰ مدرسه از شهرستان اردبیل، ۷۷ مدرسه از اصلاندوز، ۱۲۵ مدرسه از بیله سوار، ۱۱۵ مدرسه از پارس آباد، ۱۴۸ مدرسه از خلخال، ۲۷ مدرسه سرعین، ۱۰۰ مدرسه کوثر، ۲۹۳ مدرسه گرمی، ۲۹۷ مدرسه مشگین شهر، ۹۶ مدرسه نمین و ۸۳ مدرسه نیر را شامل می شود.

مدیرکل ICT اردبیل با اشاره به جزئیات طرح هوشمندسازی مدارس روستایی استان گفت: در این طرح تجهیزات اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات توسط وزارت ارتباطات تهیه شده و به صورت رایگان در اختیار مدارس شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و مدارس روستایی قرار می گیرد.
نویسنده: سید مهدی قدیرزاده

  • منبع خبر : سید مهدی قدیرزاده