فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: ۶ نفر حفار غیرمجاز آثار باستانی و میراث فرهنگی در بخش هیر شهرستان اردبیل دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، سرهنگ صابر افضل‌نیا اظهار کرد: به دنبال دریافت اخبار و گزارشات واصله مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز در روستای کریق بخش هیر موضوع فوق به صورت ویژه تحقیق و صحت آن محرز شد.

وی افزود: به دنبال این امر نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی به محل اعزام شده و ۶ نفر حفار غیرمجاز آثار باستانی و میراث فرهنگی را در منطقه دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اردبیل با اشاره به کشف برخی آلات و ادوات حفاری در منطقه از این حفاران بیان کرد:‌ با تشکیل پرونده این افراد به دستگاه قضایی تحویل داده شدند تا رسیدگی قانونی در مورد جرائم آنها انجام شود.

افضل‌نیا از گشت شبانه‌روزی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در سطح استان خبر داد و گفت:‌ با هرگونه اقدام در راستای دستبرد و سوء استفاده از آثار باستانی و میراث فرهنگی در سطح استان برخورد کرده و اجازه دست‌درازی به آثار تاریخی استان را به این افراد نمی‌دهیم.

وی با دعوت از مردم برای همکاری و مشارکت با نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان در راستای حفاظت و حراست از آثار باستانی و تاریخی در سطح استان اظهار کرد:‌ انتظار می‌رود هم‌استانی‌های محترم هرگونه اقدام مشکوک در این زمینه را سریعا گزارش دهند تا برخورد به موقع با این افراد انجام شود.

انتهای پیام/