اداره کل هواشناسی استان اردبیل در خصوص فعالیت سامانه بارشی همراه با ناپایداری‌های محلی در همه مناطق استان از اواخر وقت امروز تا عصر روز سه‌شنبه هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی «کلبه خبر»، پس از تجربه چند روز هوای گرم در استان اردبیل، هواشناسی این استان اردبیل پیش‌بینی کرد که سامانه بارشی همراه با ناپایداری‌های محلی از اواخر وقت امروز تا عصر روز سه‌شنبه هفته آینده در اردبیل، اصلاندوز، بیله‌سوار، پارس‌آباد، خلخال، رضی، سرعین، کوثر (فیروزآباد کوثر)، گرمی، مشکین‌شهر، نمین، نیر، اصلاندوز فعال باشد و به همین جهت هشدار زرد هواشناسی برای این مناطق صادر شده است.

بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اردبیل نوع مخاطره این سامانه بارشی وزش تندبادهای موقتی، بارش باران (گاهی توأم با رگبار و رعدوبرق) و احتمال رخداد تگرگ در مناطق مستعد خواهد بود از همین رو احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، احتمال اصابت صاعقه به‌ویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه‌ها و احتمال اختلال موقتی در عملیات‌های پروازی در فرودگاه‌های استان وجود دارد.

هواشناسی اردبیل به شهروندان توصیه کرد که در طول فعالیت این سامانه بارشی از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها اجتناب کرده و در صعود به ارتفاعات به‌ویژه کوه سبلان احتیاط کنند.

همچنین توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی جهت جلوگیری از خسارات احتمالی و اطلاع‌رسانی به عشایر جهت آگاهی از وضعیت جوی جهت جلوگیری از خسارات احتمالی و احتیاط در انجام عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز از جمله مواردی است که اداره کل هواشناسی استان اردبیل توصیه کرده است که به آن توجه شود.

انتهای خبر/