مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: مراکز نیکوکاری باید در قالب حلقه واسط بین مسئولان و یا خیران با نیازمندان عمل کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری اطلاع‌رسانی «کلبه خبر»، علیرضا حسین‌نژاد در سمینار آموزشی مراکزنیکوکاری در مشهد مقدس اظهار داشت: در مواجهه با نیازمندان، در وهله اول باید حرمت و احترام آنها را حفظ کنیم که لازمه تکریم شناخت نیازمندی مراجعین است.
وی افزود: بعد از احصای نیازمندی این خانواده‌ها، مراکز نیکوکاری باید در قالب حلقه واسط بین مسئولان و یا خیران با نیازمندان عمل کنند تا شاهد رفع دغدغه آنها باشیم.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، حفظ شان و منزلت نیازمندان را توصیه کلام الهی و سنت پیامبر(ص) و ائمه(ع) عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم با احترام و حفظ کرامت این خانواده‌ها نیاز آنها را رفع کنیم.
حسین نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت مراکز نیکوکاری اشاره کرد و گفت: محور فعالیت مراکزنیکوکاری محله محور، از مردم با مردم و برای مردم است که در این راستا اقدامات مناسبی انجام شده و به یقین به کارهای منسجم و منظم‌تر نیاز است تا با رعایت برخی الزامات و دستورالعمل‌ها شاهد خروجی مناسبی در این حوزه باشیم.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به لزوم توانمندسازی اعضای مراکز نیکوکاری و استمرار آموزش برای آنها افزود: ضروری است تا از ظرفیت‌های فراهم شده در مراکزنیکوکاری با هدف استقلال و بی‌نیازی خانواده‌های مددجو بهره بگیریم.
وی با بیان اینکه مراکزنیکوکاری یکی از بهترین کانون های دستگیری از فقرا و نیازمندان محسوب می شوند افزود: به برکت حضور این مراکز در مساجد، بسیاری از مشکلات و دغدغه های مددجویان را می‌توان رفع کرد.
حسین نژاد حمایت همه جانبه از مراکزنیکوکاری و امکان همکاری این مراکز را برای فعال شدن سامانه سخا یادآور شد و گفت: صدور مجوز کمیته امداد برای راه‌اندازی مراکزنیکوکاری محدود و حتی متوقف شده است و معاونت مشارکت با پالایش فعالیت مراکز موجود می‌توانند ظرفیت سنجی دقیق انجام دهند.
وی اظهار کرد: اگر برخی مراکز نیکوکاری فعال نیستند، می‌توانیم از متقاضیان پشت نوبت برای فعال کردن این مراکز استفاده کنیم.
انتهای پیام/م.ا