رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان سرعین گفت: برای سرعین آمار و نرخ بیکاری ۶.۴ درصد در سال ۱۴۰۲ ثبت شده که از آمار استانی کمتر است.

سید مرتضی راثی نظام در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری  و اطلاع رسانی «کلبه خبر»، با اشاره به نقش کارگران در جامعه گفت: یکی از تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی در طول سال‌های متعدد در دیدار با جامعه کارگری، تبیین جایگاه و ارزش «کار» بر اساس مبانی دینی از دریچه قرآن و روایات و همچنین تشریح نقشی است که کارگران در جامعه اسلامی دارند. رهبر انقلاب اسلامی نه‌تنها خود مبیّن معانی والا از کار و کارگر بوده‌اند که بر ترویج و تعمیق فرهنگ کار در افکار عمومی جامعه، تأکید کرده‌اند، و ما هم در این راستا تلاش می‌کنیم که خواسته‌های رهبر انقلاب محقق شود.

وی با اشاره به اهمیت اشتغال‌زایی در سرعین گفت: انواع مختلف دفاتر کاریابی در شهرستان سرعین وجود دارد که ارتباط بین کارگر و کارفرما را ایجاد می‌کند، و با معرفی کارگر به کارفرما زمینه اشتغال را ایجاد شده، و برای اقشار مختلف مردم کاریابی ایجاد می‌شود.

 پرداخت ۴ میلیارد و ۶۰۰ هزار تومان تسهیلات مشاغل خانگی در سرعین

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان سرعین در مورد ارائه تسهیلات توضیح داد و گفت: طبق تبصره‌های وزارت کار و تقسیم‌بندی‌های انجام شده از جمله وام‌های مشاغل خانگی از تخصص‌های ما حساب می‌شود و چندین سال است که پرداخت می‌شود و امسال نیز پرداخت شده است و سقف این مبلغ در سال گذشته ۱۵۰ میلیون بود؛ ولی برای امسال فعلاً مشخص نشده است و سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۴ میلیارد و ۶۰۰ هزار تومان تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شد.

فهرست متقاضیان وام را از ۴ اداره دریافت می‌کنیم

راثی نظام گفت: در زمینه وام‌های اشتغال‌زایی با چهار اداره کار می‌کنیم که از جمله جهاد کشاورزی، صنعت معدن، میراث‌فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی که از این چهار اداره فهرست کارجویان و یا افراد متقاضی تسهیلات را دریافت می‌کنیم.

وی افزود: دو نوع بازرسی داریم بازرسی قبلی و بازرسی پسین که بازرسی قبلی اول انجام می‌شود اگر مورد تأیید باشد معرفی به بانک انجام می‌شود و ادامه مراحل دریافت تسهیلات به عهده بانک است و از تسهیلات ۴ درصدی برخوردار شوند و بعد از دریافت وام با استفاده از نظارت پسین بررسی می‌شود که وام دریافتی در جای خود استفاده شود.

نرخ بیکاری سرعین از آمار استانی کمتر است

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان سرعین با ارائه توضیحات کوتاه در زمینه آمارهای ثبتی شهرستان گفت: در سرعین ۳۴ تعاونی فعال وجود دارد و آمار و نرخ بیکاری ۶.۴ درصد برای سال ۱۴۰۲ ثبت شده که از آمار استانی کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در سطح شهرستان وجود دارد و ۴۷۵ کارگاه در شهرستان به‌صورت فعال فعالیت می‌کند که در ۷ مورد این کارگاه بیش از ۵۰ نفر مشغول هستند و این کارگاه‌ها جزء کارگاه‌های بزرگ دسته‌بندی می‌شود.

 بازارچه دائمی مشاغل خانگی در سرعین ایجاد می‌شود

راثی نظام در خصوص دریافت مجوز توضیح داد و افزود: کسب‌وکارهای که نیاز به دریافت مجوز دارند می‌توانند از طریق درگاه آنلاین به نشانی mojavez.ir مراجعه و بدون مراجعه حضوری مراحل دریافت مجوز را پیگیری و دریافت کنند.

وی در آخر سخنان خود گفت: در آینده نزدیک با همکاری شهرداری بازارچه دائمی و مشاغل خانگی ایجاد شود که از این طریق شهرستان سرعین و روستاهای تابعه را پوشش دهیم تا به راحت‌ترین شکل مشاغل خانگی در این بازار معرفی و فروش داشته باشد.

انتهای خبر/