براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل، آسمان این استان تا عصر فردا غالباً ابری و مه‌آلود بوده و هوای خنک به‌ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان حاکم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی «کلبه خبر»، هوای مه‌آلود و بارانی از دل‌انگیزترین، لحظاتی است که این روزها اردبیلی‌ها آن را تجربه می‌کنند به‌گونه‌ای که طبق اعلام مدیرکل هواشناسی استان اردبیل، سوابق آماری موجود نشان می‌دهد که بارش‌های فصل بهار در سال جاری تا اخر اردیبهشت، طی ۱۵ سال اخیر کم سابقه بوده ومتوسط بارش استان بالای نرمال است.

به گفته کوهی با وجود سال جاری پربارش اما کماکان در بعضی از شهرستان‌های استان با کسری بارش مواجه هستیم که میزان این کاهش در اردبیل، اصلاندوز و سرعین کمتر از پنج درصد، نمین هشت درصد، کوثر ۱۸ درصد و نیر ۲۳ درصد است.

اما سامانه بارشی  که لحظات نابی را در ذهن‌ها  خلق می‌کند، تا فردا مهمان استان اردبیل خواهد بود و براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل، آسمان این استان تا عصر فردا غالباً ابری و مه‌آلود بوده و هوای خنک به‌ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان حاکم خواهد بود .

بر این اساس بارش باران به‌صورت متناوب تداوم خواهد داشت و از روز دوشنبه با خروج سامانه ناپایدار جوی آسمان  استان اردبیل به‌تدریج صاف تا نیم ابری شده و تا پایان هفته جاری دمای هوا افزایشی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز دوشنبه تا پایان هفته بارش‌های بهار با شرایط فصلی و محلی دور از انتظار نخواهد بود و بر این اساس علی خدمتی، مدیرکل مدیریت بحران استان  اردبیل باتوجه‌به ناپایداری‌های جوی و هشدار هواشناسی از اهالی خواست تا موارد ایمنی را رعایت کنند.

انتهای خبر/