کودکان کار اینستاگرامی به پدیده‌ای نوظهور در فضای مجازی است که کودکان توسط والدینشان به خدمت گرفته می‌شوند تا از طریق به نمایش‌گذاشتن جنبه‌های مختلف حیات زیستی‌شان، سودآور باشند.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، کودکان کار اینستاگرامی به پدیده‌ای نوظهور در فضای مجازی اشاره دارد که کودکان توسط والدینشان به خدمت گرفته می‌شوند تا از طریق به نمایش‌گذاشتن جنبه‌های مختلف حیات زیستی‌شان، سودآور باشند.

از چندین سال پیش برخی قانون گذاران نیز به موضوع کودکان کار اینستاگرامی وارد شده‌اند. در سال ۲۰۱۴ میلادی، در فرانسه، قوانین سختگیرانه ای به این منظور و برای حمایت از حریم شخصی کودکان وضع شده که به کودکان اجازه می‌دهد از والدین شان برای انتشار جزئیات شخصی و خصوصی زندگی‌شان بدون کسب اجازه شکایت کنند. با این حال، بسیاری از فعالان حقوق کودکان بر این باورند که طبق پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک، کودکان از کرامت و حریم خصوصی برخوردارند و والدین نباید از آن ها به عنوان ابزار تبلیغی استفاده کنند و این کار آنها نوعی کودک آزاری روانی محسوب می شود و می توان از آن ها شکایت کرد. هر چند امکان پیگرد قانونی استفاده ابزاری از کودکان وجود دارد، اما حل این مشکلات بیش از آن که نیازمند استفاده از ضمانت اجراهای قانونی باشد، نیاز به آموزش و افزایش آگاهی عمومی دارد تا والدین با آگاهی از حقوق اساسی کودکشان و آموزش نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی به حریم خصوصی و سلامت روانی و کرامت فرزندانشان بیشتر احترام بگذارند.

انتهای پیام/