استاندار اردبیل در دیدار با وزیر بهداشت صدور مجوز تأسیس انستیتو سرطان شمال‌غرب در اردبیل گامی مؤثر در ارتقای خدمات تشخیصی، درمانی و پژوهشی حوزه سرطان در منطقه شمال‌غرب دانست.

بهگزارش کلبه خبر، مسعود امامی یگانه عصر امروز در دیدار با  محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت‌های درمانی استان، خواستار تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای پروژه ۵۰۰ تختخوابی جایگزین بیمارستان فاطمی اردبیل شد و این پروژه را یکی از نیازهای اساسی نظام سلامت استان عنوان کرد.

وی رفع کمبودهای تجهیزاتی مراکز درمانی، نوسازی تجهیزات مستهلک و تأمین تجهیزات لازم برای بخش‌های جدید درمانی را نیز مطرح کرد و با اشاره به افزایش مراجعات درمانی و ضرورت ارتقای کیفیت خدمات پزشکی، خواستار حمایت وزارت بهداشت در تأمین تجهیزات تخصصی مورد نیاز مراکز درمانی استان شد.

استاندار اردبیل با اشاره به موضوع نوسازی ناوگان آمبولانس استان، بر لزوم مساعدت وزارت بهداشت برای تأمین آمبولانس‌های جدید و جایگزینی خودروهای فرسوده تأکید کرد تا خدمات اورژانس و امدادرسانی با کیفیت و سرعت بیشتری به شهروندان ارائه شود.

امامی یگانه کمبود پزشکان متخصص در برخی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی را از دیگر مطالبات استان اردبیل عنوان کرد و با اشاره به نیاز برخی شهرستان‌ها به حضور پزشکان متخصص، خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای تأمین و توزیع عادلانه نیروی انسانی متخصص در مراکز درمانی استان شد.

وی با پیگیری مطالبات معوقه مراکز درمانی از بیمه‌های درمانی، گفت: با توجه به تأثیر این مطالبات بر روند ارائه خدمات درمانی، تسریع در پرداخت بدهی‌های بیمه‌ای و حمایت از مراکز درمانی استان ضرورت دارد.

استاندار اردبیل در ادامه، موضوع صدور مجوز تأسیس انستیتو سرطان شمال‌غرب در اردبیل را مطرح کرد و با اشاره به ظرفیت‌های علمی، دانشگاهی و درمانی استان، ایجاد این مرکز تخصصی را گامی مؤثر در ارتقای خدمات تشخیصی، درمانی و پژوهشی حوزه سرطان در منطقه شمال‌غرب دانست.

امامی یگانه با اشاره به روند اجرایی پروژه‌های درمانی مهم استان از جمله بیمارستان نجف‌زاده اردبیل و بیمارستان ولی‌عصر(عج) مشکین‌شهر، بر تأمین اعتبارات مورد نیاز برای تسریع در تکمیل این پروژه‌ها تأکید کرد.

محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این دیدار تداوم همکاری‌ها برای رفع مشکلات موجود و توسعه خدمات سلامت در استان اردبیل را مورد تأکید قرار داد.

انتهای خبر/