استاندار اردبیل گفت: ضریب باسوادی در استان اردبیل به ۹۷ درصد رسیده است و تلاش همه عوامل باید معطوف به رفع کامل بیسوادی در استان باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری اطلاع‌رسانی «کلبه خبر» استاندار اردبیل در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به آغاز به کار اولین تشکل غیردولتی سواد آموزی کشور در استان اردبیل، اظهار داشت: یکی از فرصت های مهم استفاده از ظرفیت تشکل های غیردولتی در حوزه سواد آموزی است چرا که این تشکل ها می توانند در رفع کامل بیسوادی و همچنین توسعه‌ی سواد ها و مهارت های جدید ،با توجه به تعریف جدید سواد در دنیا، ایفای نقش کنند.
وی با بیان اینکه ضریب باسوادی در استان اردبیل به ۹۷ درصد رسیده است تصریح کرد: تلاش همه عوامل باید معطوف به رفع کامل بیسوادی در استان باشد.
عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان اردبیل به لحاظ فضا های آموزشی دچار یک عقب ماندگی است گفت: طبق برآورد های انجام شده، هم اکنون در سطح استان اردبیل ما نیاز به ۲ هزار کلاس درس جدید داریم.
این مسئول اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ساخت ۵۰۰ کلاس درس را خیرین محترم متقبل شده اند که هم اشخاص و هم شرکت ها و نهاد های اقتصادی از محل مسئولیت های اجتماعی در این امر مشارکت خواهند داشت.
وی ادامه داد: مجتمع آموزشی دارالفنون یکی از این موارد است که از محل مسئولیت های اجتماعی یکی از بانک های کشور ساخته شده است و در هفته های آتی به بهره برداری خواهد رسید.
استاندار اردبیل با اشاره به توافق صورت گرفته با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در تلاش هستیم تا ۵۰۰ کلاس دیگر نیز از محل اعتبارات استانی و ملی ساخته شود.
عاملی بیان داشت: یک هزار کلاس دیگر نیز از محل مولد سازی دارایی های دولت ساخته خواهد شد که بخشی از این دارایی ها شناسایی شده و امیدواریم در دو سال آینده با تامین فضای آموزشی مورد نیاز شاهد بهبود وضعیت آموزشی استان باشیم.
انتهای پیام/م.ا