فارغ از موضوعات سیاسی، حزبی و جناحی، جوان‌گرایی و اعتقاد و اعتماد به جوانان مقوله‌ای است که در شرایط فعلی همگان بر آن اتفاق‌نظر دارند.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، مصطفی محمدی کله‌سر، خبرنگار و فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: دول مختلف هم – چه جریان اصول‌گرایی و چه اصلاح‌طلبی – اگرچه در عمل دست‌وپاشکسته اما در ظاهر بر موضوع جوان‌گرایی در مدیریت‌های مختلف تأکید داشته‌اند و البته که در هر زمانی سکان‌داران مدیریتی استان پیه ریسک جوان‌گرایی را به تن خود مالیده‌اند، طعم شیرین تحول را نیز چشیده‌اند و عامه مردم نیز از این اتفاق حمایت کرده‌اند. هرچند در این میان دعواها و کشمکش‌های حزبی و جناحی باعث شده برخی خواص علی‌رغم میل باطنی‌شان به مقابله با جریان جوان‌گرایی رقیب بپردازند.

اما باید واقعیت را پذیرفت که امروزه حضور جوانان در مناصب مدیریتی و…، اتفاق بسیار مبارکی است که می‌تواند حرکت توسعه‌ای استان را شتاب دوچندان ببخشد؛ البته که این اتفاق نباید به معنی کنارگذاشتن افراد مجرب در حوزه مدیریتی تلقی شود.

بی شک تأکید صرف بر جوان‌گرایی مطلق هم آسیب‌زاست و نباید به انزوای باتجربه‌های کاردان منجر شود. جوان‌گرایی همچنین بدون توجه به تخصص افراد نیز آسیب‌های بسیاری به همراه خواهد داشت.

بی شک حضور افراد کاردان و مجرب در کنار جوانان کاربلد و باانگیزه است که می‌تواند گره‌های کور توسعه استان را باز کند و آینده اردبیل را به داشتن مدیرانی در سطح ملی امیدوار کند. کمااینکه در دولت اصلاحات نیز شاهد حضور جوانان بی‌نام‌ونشان اما جسور و باهوش و کاربلدی بودیم که در مناصب دولتی و غیر حضور داشته‌اند و پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرده‌اند و حالا آنها در همین استان خودمان و برخی دیگر در پایتخت، برای خودشان نام و نشانی به پا کرده‌اند.

حالا ما امیدواریم فارغ از همه حواشی چه دلسوزانه چه کینه‌توزانه در کنار استفاده از تجارب بزرگان، مسیر جوان‌گرایی هموار شود تا شاید روزی – روزگاری همین جوانان، آینده کهن شهر اردبیل را به زیبایی ترسیم کنند.