رویداد اردبیل ۲۰۲۳ امروز با حضور میهمانان داخلی و خارجی، رسما آغازبکار کرد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانیکلبه خبر،  رویداد «اردبیل۲۰۲۳ » پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل  به صورت رسمی و با حضور مهیمان ویژه از سرتاسرجهان آغاز شد.

سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو  و سفرای کشورهای چین، رومانی، صربستان و بلغارستان جزو میهمانان ویژه رویداد «اردبیل۲۰۲۳ »، بودند؛ این ر.یداد با سخنرانی سید حامد عاملی استاندار اردبیل آغاز شد.

 رویداد اردبیل ۲۰۲۳، آینده‌ای بهتر برای ملت‌های منطقه می‌سازد

سید حامد عاملی استاندار اردبیل در مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ گفت:امروز شهر ما با کمال افتخار میزبان کشورهایی است که دارای تاریخ مشترکی هستند و ظرفیت‌های بسیاری برای تولید ثروت و نقش آفرینی جهانی دارند.

وی تاکید کرد: گردشگری زمینه‌ساز ارتباطات قوی و محکم توسعه اقتصادی است و  قطعا رویداد “اردبیل ۲۰۲۳” می تواند بسترساز توسعه گردشگری و خلق آینده ای بهتر برای ملت‌های منطقه شود.

آذربایجان  سختگیری‌ درباره سفر اتباع خود به ایران را کنار بگذارد 

سید عزت‌الله ضرغامی امروز در آیین افتتاح رویداد اردبیل ۲۰۲۳، وحدت را محور اصلی و اولویت کشورهای عضو اکو دانست و گفت: اردبیل امروز پرچمدار وحدت و انسجام کشورهای منطقه شده است.

وی اظهار داشت: گردشگری راه سالم و پایدار ارتباط ملت‌ها و بهترین روش دیپلماسی عمومی است وهر جا روابط خشک دیپلماسی به مشکلاتی برمی‌خورد و متوقف می شود، راه مردم باید باز باشد.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی بیان‌داشت: هرچه رابطه ملتها صمیمی شود دولت‌ها را به دنبال خود می کشد، بنابراین راه ملت‌ها را باید باز کنیم.

وی تصریح کرد:  طرحی در دولت ارائه کردیم که بر اساس آن بخش زیادی از کشورها در قالب پنج گروه، ۵۰ کشور به طور یکطرفه لغو روادید می‌شود.

ضرغامی با تاکید براینکه مسائل را در تنگناهای روابط دیپلماتیک نبینیم و راه را برای تعاملات فرهنگی مردم باز کنیم، گفت: جمهوری آذربایجان به عنوان عضو کشورهای اکو، سخت گیریهای خود را کنار گذاشته و مثل سابق تسهیل‌گر رفت و آمد ملت جمهوری آذربایجان به ایران شود.

گردشگری ابزار توسعه اقتصادی است

دبیرکل سازمان توسعه اقتصادی کشورهای حوزه دریای سیاه در مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ ، گفت: گردشگری ابزار توسعه اقتصادی و تجاری بین کشورها است

وی رویداد ۲۰۲۳ اردبیل را سرآغاز اتحاد و پیوند سازمان اکو و سازمان توسعه اقتصادی حوزه دریای سیاه دانست.

زیبایی‌های اردبیل بی‌نظیر است

خسرو ناظری دبیرکل اکو از کشور تاجیکستان در رویداد اردبیل ۲۰۲۳، بیان داشت: زیبایی‌های طبیعی اردبیل، چشم انداز بی نظیر و هنر فرش‌بافی این دیار سبز و خرم در کنار آثار تاریخی به قدمت ۵ هزار سال؛ علت اصلی انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو بود.

 

انتهای پیام/