مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل گفت: با راه‌اندازی خانه هوشمندرشته‌های نوین و کارآمد با کنترل از راه دور و با استانداردهای لازم آموزش داده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر رحیم یونسی مدیرکل فنی و حرفه‌ای اردبیل بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی اولین خانه هوشمند اردبیل خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این خانه رشته‌های نوین و کارآمد همچون  آسانسور، پی. ال. سی، نجاری، خراطی، تعمیر لوازم خانگی، هوشمندسازی ساختمان و کنترل از راه دور با استانداردهای لازم آموزش داده خواهد شد.

وی به صدور مجوز برای راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد اشاره کرد و گفت:  طی یک سال گذشته تاکنون ۷۰ مجوز آموزشگاه آزاد در رشته‌های آرایش و پیرایشی، خدمات کشاورزی و صنعت ساختمان و گوهرتراشی صادر شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل از تعهد اشتغال این سازمان در سال گذشته خبر داد و گفت: در سامانه کشوری رصد تعهد اشتغال اداره کل فنی و حرفه ای استان ۱۳۰ نفر اعلام شده بود که با افزایش ۵ نفر جمعاً ۱۳۵ نفر اشتغال محقق شد.

یونسی با اشاره به تحقق سقف تعهدات آموزشی در بخش خصوصی و دولتی در سال گذشته، افزود: ۳ هزار و ۷۰۰ نفر ساعت در بخش دولتی و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت در بخش خصوصی محقق شد که در بخش خصوصی ۷۰۰ نفر ساعت افزایش داشتیم و همچنین دوره کاربینی و تجربه اندوزی برای اولین بار در استان اردبیل در سال گذشته جهت به‌روز کردن دانش مربیان کشاورزی برگزار شد.

انتهای پیام/