معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل گفت: طرح جمع آوری سگ های ولگرد شهر اردبیل بصورت زنده گیری در حال اجرا بوده و اخبار منتشره در فضای مجازی درباره اتلاف یا در معرض خطر بودن جان آنها کذب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور، علیرضا دباغ عبداللهی اظهار کرد: طی چند ماه اخیر بر حسب دستورالعمل کارگروه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد، این طرح برای اولین بار توسط شهرداری بصورت زنده‌گیری و با رعایت موازین و حفظ حقوق حیوانات، بدون هیچگونه حیوان آزاری اجرا شده و همچنان در حال اجرا است.

 وی با بیان اینکه افزایش سگ‌های ولگرد و تجمع آنها در ورودی کوچه یا خیابان‌های شهر موجب ترس و دلهره و شکایت شهروندان شده بود، اضافه‌کرد: شهرداری اردبیل بر این اساس اقدام به  جمع‌آوری این حیوانات کرده تا در برنامه‌های آتی جداسازی، غربالگری،انگل زدایی، واکسیناسیون و عقیم‌سازی انجام شود.

عبداللهی گفت: بیش از ۱۲۰ نفر نیروی فعال در مناطق پنج‌گانه شهرداری اردبیل برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در شهر فعالیت می‌کنند که نشان از اهتمام شهرداری به موضوع زنده‌گیری آنها می‌باشد ، ضمن اینکه مکانی موقت نیز برای نگهداری سگ‌ها تعبیه شده است.

او ادامه‌داد: در ۶ ماه گذشته بیش از ۳۰۰ قلاده سگ زنده‌گیری شده و به آنها واکسن تزریق و علامت‌گذاری شده‌اند که آخرین تزریق در سوم دی ماه سال جاری بوده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اردبیل به بازدید مدیران و مسوولان شهری برای پیشبرد این طرح اشاره کرد و گفت: مواردی جهت پیشرفت امور مطرح و به موعد اجرا گذاشته شده است.

وی همچنین با یادآوری اینکه قطعا هیچگونه اتلافی در مکان جمع‌آوری سگ‌ها وجود ندارد، گفت: با توجه به عدم‌ همکاری و کم‌کاری پیمانکار مرتبط، این پیمانکار اخراج شده و انتشار تصاویر مجعول و اخبار واهی از سوی این افراد بوده که شهرداری حق خود را در مورد پیگیری قضایی و حقوقی محفوظ می‌داند.

عبداللهی همچنین افزود: برای تامین غذای سگ‌های نگهداری شده کشتارگاه صنعتی اردبیل و صنایع غذایی آیداگستر همکاری خوبی با این مرکز دارند و روزانه غذای مورد نظر ۳۲۰ قلاده سگ توسط یک دستگاه وانت نیسان راننده و کارگر مامور تهیه و انتقال غذا هستند.
به تازگی در فضای مجازی تصاویر و مطالبی درباره وضعیت نامناسب نگهداری سگ‌های ولگرد در شهر اردبیل درج شده و منتشرکنندگان آنها مدعی در خطر بودن جان این سگ‌ها شده‌اند .
انتهای پیام/