بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی با تقویت جریانات جنوبی بر سرعت وزش باد افزوده شده و روز سه‌شنبه (۷ فروردین) در اغلب مناطق استان به‌ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل پدیده غالب وزش باد جنوبی (با سرعت تند تا شدید) خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی کلبه خبر، بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی و پیرو هشدار سطح زرد هواشناسی شرایط جوی تا روز پنجشنبه (۹ فروردین) ناپایدار خواهد بود.

 

براین‌اساس با تقویت جریانات جنوبی بر سرعت وزش باد افزوده شده و روز سه‌شنبه (۷ فروردین) در اغلب مناطق استان به‌ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل پدیده غالب وزش باد جنوبی (با سرعت تند تا شدید) خواهد بود.

 

همچنین مجدداً از عصر سه‌شنبه با گذر سامانه بارشی از شمال غرب کشور، آسمان استان اردبیل ابری شده و از سه‌شنبه‌شب تا قبل از ظهر چهارشنبه ضمن کاهش نسبی دمای هوا در مناطقی از استان بارش باران گاهی به‌صورت رگبار و رعدوبرق و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی کولاک برف پیش‌بینی می‌شود؛ لذا توجه به توصیه‌های هشدار هواشناسی تأکید می‌شود.

 

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی استان اردبیل روز پنجشنبه هرچند از شدت ناپایداری‌ها کاسته خواهد شد، اما به لحاظ شرایط فصلی و محلی رشد ابر و بارش رگباری دور از انتظار نیست.

 

همچنین روز جمعه با پایداری نسبی شرایط جوی، آسمان استان غالباً صاف همراه با وزش ملایم باد و افزایش نسبی دمای هوا خواهد بود.

 

طبق اعلام هواشناسی استان اردبیل سرعت وزش باد در مرکز استان   به ۶۱ کیلومتر بر ساعتهم رسید و هم اکنون نیز سرعت وزش باد ۵۲ کیلومتر بر ساعت است.

انتهای پیام/