باتوجه‌به جهانی بودن شهر چشمه‌های بهشتی سرعین باید به این شهر، جهانی توجه شود تا حکایت اهالی این شهر مصداق ضرب‌المثل «کوزه‌گر از کوزه شکسته آب می‌خورد»، نشود.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر،  سرعین شهری که با چشمه‌های جوشان و بهشتی‌اش در تمام دنیا مشهور است؛ شهرت این شهر پای گردشگران بسیاری را به ایران کشانده و این ظرفیت بی‌نظیر می‌تواند باتوجه‌به برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳، فرصتی مغتنم برای جذب گردشگران کل دنیا باشد.

هرکدام از چشمه‌های بهشتی شهر سرعین امکانات و شرایط متفاوتی دارند از چشمه آبگرم لوکس گرفته تا چشمه آبگرم ساده و کوچک که به اذعان مراجعان اعجاز آب‌های گرم این منطقه، غیرقابل‌انکار است و چه‌بسا امراض پوستی و دردهای مفصلی که تمامی راه‌های درمانی را بی‌فایده دیده؛ اما درنهایت با آب گرم سبلان مداوا شده است، ولی در کنار این ظرفیت‌ها و موهبت‌ها، بایستی توسعه شهر سرعین همه‌جانبه اتفاق بیفتد و جای گلایه‌ای در این شهر توریستی باقی نماند.
متأسفانه به‌رغم تمام تلاش‌ها برای توسعه همه‌جانبه شهر توریستی سرعین که در جای‌جای این شهر توریستی دیده می‌شود، هنوز هم در برخی حوزه‌ها، توسعه این شهر در حد نام و شهرتش اتفاق نیفتاده و گلایه‎‌های به حقی مطرح است به‌گونه‌ای که امام‌جمعه سرعین در تریبون نمازجمعه این هفته خواستار رفع این گلایه‌ها شده است و رسانه‌های محلی نیز آن را منعکس کرده‌اند.
در کانال چشمه‌لر آمده است؛ حجت‌الاسلام شیرعلیپور در خطبه‌های این هفته نمازجمعه سرعین گفته این شهرستان دارای ظرفیت‌های بسیاری است که در طول سال‌ها افراد زیادی زحمات زیادی کشیده‌اند، ولی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد.

به گفته وی بهداشت و درمان سرعین یکی از مواردی است که با حد مطلوب فاصله بسیاری دارد و پاسخگوی نیاز مراجعین نیست.

امام‌جمعه اردبیل می‌گوید شورای شهر سرعین برای تأسیس بیمارستان قدم‌های مثبتی برداشته‌اند و سپاه ناحیه شهرستان سرعین نیز باتوجه‌به مشکلات موجود در صدد احداث درمانگاه است که امیدواریم مقدمات آن از جمله زمین پروژه تأمین شود.

حجت‌الاسلام شیرعلیپور تصریح کرد: فضاهای سبز، فرهنگی و مذهبی از دیگر است که با وضعیت مطلوب فاصله داریم گرچه در این مورد قانون‌گذار قوانین به جا تدوین کرده، اما برای رسیدن به وضعیت مناسب نیازمند همت مسئولین است.
باتوجه‌به برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳، و توجه خاص به شهر سرعین در این رویداد به‌سبب ظرفیت‌های خاص بی‌نظیرش، ضرورت دارد تا توسعه همه‌جانبه در این شهر اتفاق بیفتد و در این راستا لازم است همت جدی و عزم همگانی برای رفع گلایه‌های اهالی سرعین به‌خصوص در حوزه بهداشت و درمان، فضای سبز و حوزه فرهنگی اتفاق بیفتد، تا حکایت اهالی این شهر مصداق ضرب‌المثل «کوزه‌گر از کوزه شکسته آب می‌خورد»، نشود.

درعین‌حال باتوجه‌به جهانی بودن شهر چشمه‌های بهشتی سرعین و ماندن این شهر در این سطح باید به این شهر، جهانی توجه شود تا عایدات اقتصادی آن را همه لمس کنند، بی‌شک محدود ماندن این شهر در بُعد استانی سرعین را توسعه نخواهد داد و از همین‌رو است گام‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری بزرگ صورت‌گرفته است و در نشست کارشناسان ارشد گردشگری سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو نیز سرمایه‌گذاری در آب‌های معدنی از موضوعات مهم این نشست بود.
سرمایه‌گذاری در آب‌های معدنی و مناطق گردشگری اردبیل از اهداف هفتمین نشست کارشناسان ارشد گردشگری سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو بود که چند روز پیش در اردبیل برگزار شد.

انتهای پیام/