معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در دو سال گذشته خشونت در استان تا حد زیادی کنترل شده و ما از رتبه اول به رتبه هفتم در بحث خشونت‌های اجتماعی تنزل یافتیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف آور،یوسف خدادادی با حضور در غرفه پاسخگوئی خانه مطبوعات اردبیل، با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: یکی از اهداف متعالی انقلاب اسلامی حاکمیت اسلام و احکام قرآن بود که مردم ایران با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به تحقق آن همتی راستین کردند.
وی با بیان اینکه در حوزه استقلال ملت ایران به آرمان واقعی خود دست یافته و امروز بدون نیاز به قدرت‌های خارجی و بیگانگان توانسته روی پای خود بایستد، خاطرنشان کرد: ما امروز بدون دخالت بیگانگان در عرصه‌های مختلف به توانمندی واقعی رسیدیم و آزادی ما نیز در چارچوب قانون و شرع مهیا و فراهم شده است.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل حرکت انقلاب اسلامی را در مسیر رسیدن به نقطه مطلوب یادآور شد و گفت: همین که جمهوری اسلامی ایران در رسیدن به آرمان بلند خود به رغم همه تهدیدها و هجمه‌های بیگانگان در مسیر بالندگی قرار گرفته برای ما ارزشمند بوده و جای افتخار دارد.
خدادادی افزود: ما امروز باید در عرصه خدمت به مردم و جلب اعتماد و رضایت آنها به عنوان مهمرین رکن صیانت از انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن گام برداریم تا با خوشنودی و رضایت مردم حرکت‌ها و تحولات به شکل اساسی و زیربنایی شکل گیرد.
وی گفت: در کنار همه این دستاوردها به دلیل برخی غفلت‌ها ما شاهد افزایش آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی نیز بودیم که در حقیقت این آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی با حساسیت مقام معظم رهبری به صورت دقیق در حال بررسی و ارزیابی است تا راهکارهای کاهش این آسیب‌ها به نتیجه برسد.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل به فرازونشیب‌های انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته اعم از ترور، مقطع جنگ تحمیلی و همچنین دوره سازندگی اشاره و تصریح کرد: در این چهار دهه با وجود همه این مشغله‌ها از کنترل و نظارت بر آسیب‌های اجتماعی غفلت شده و ما در حوزه طلاق، اعتیاد، فضای مجازی، حاشیه نشینی و مسایل اخلاقی با برخی نگرانی‌ها روبرو هستیم.
خدادادی بیان کرد: از چند سال پیش کنترل این آسیب‌ها در دستور کار مسئولان قرار گرفته به طوری که طلاق در سال گذشته ۵ درصد به نسبت سال ماقبل آن که یک رشد ۲۱ درصدی داشته، کاهش نشان می‌دهد.
وی عوامل موثر بر این کاهش را آموزش‌های پیش از ازدواج و ارائه مشاوره به زوجین بیان کرد و گفت: در دو سال گذشته خشونت نیز در این استان تا حد زیادی کنترل شده و ما از رتبه اول به رتبه هفتم در بحث خشونت‌های اجتماعی تنزل یافتیم.
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: در ۴۰ سالگی انقلاب آنچه که قابل لمس است تحقق بسیاری از آرزوهای خفته و تاریخی این ملت است که در قالب استقلال، عزت و عظمت واقعی ظهور و بروز پیدا کرده است.
خبرنگار – شهرام جباری