مديركل كميته امداد استان اردبيل گفت: معلمان و فرهنگیان استان سفیران مهربانی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کلبه خبر، علیرضا حسین نژاد در سخنانی با گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: معلمان، تربیت کننده نسل آینده هستند که به عنوان یک فرد نیکوکار، می‌توانند در تربیت نسل آینده به عنوان انسان‌هایی نوعدوست و خیرخواه، کمک حال و یاریگر کمیته امداد در رسیدگی به امور نیازمندان باشند.

وی با اشاره به نقش ویژه معلمان در ترویج همدلی و ایثارگری اجتماعی، تصریح کرد: جامعه فرهنگی و معلمان در برابر پدیده‌های اجتماعی بی‌تفاوت نبوده و همواره در هدایت جامعه به سمت فعالیت‌های خیرخواهانه، نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند.

این مسئول از حمایت ۲ میلیاردی فرهنگیان در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ معلمان نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی به کودکان و نوجوانان تحت حمایت کمک کرده‌اند.

حسین نژاد با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد ترویج فرهنگ خیر و احسان در جامعه است،از فرهنگیان  و  معلمان نیکوکار به عنوان سفیران مهربانی یاد کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان اظهار داشت: هم‌اکنون ۲ هزار و ۵۸۷ معلم، با ثبت نام در طرح اکرام ایتام و محسنین، حامی فرزندان تحت حمایت این، از آنان  نهاد هستند.

حسین نژاد با بیان اینکه معلمان حامی، حمایت از ۳ هزار و ۶۲۵ نفر از ایتام و محسنین استان اردبیل را برعهده گرفته‌اند افزود: این تعداد از حامیان فرهنگی به صورت ماهیانه کمک‌های خود را به حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌کنند.

 

در استان اردبیل ۴۴ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند و همه ساله بخشی از این مددجویان با تولید، اشتغال و کار شایسته و دریافت تسهیلات بانکی از چرخه حمایت مستقیم خارج می‌شوند که در این راستا سال گذشته شاهد خودکفایی ۲۰۰۰ نفری مددجویان کمیته امداد استان اردبیل بودیم.

انتهای پیام/م.ا