مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اردبیل گفت: کرایه تاکسی‌خطی در اردبیل با افزایش ۴۰ درصدی از ۵ هزار به ۷ هزار تومان رسید و کرایه تاکسی‌های گردشی بر مبنای مسیر فعالیت و میزان مسافت طی شده محاسبه خواهد شد.

آصف محمدنژاد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری اطلاع‌رسانی «کلبه خبر» درباره جزئیات افزایش کرایه تاکسی‌ها در اردبیل گفت: افزایش ۴۰ درصدی کرایه ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعم از تاکسی‌ها، اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی ۱۳۳ و تاکسی فرودگاه بر اساس تورم سالانه، میزان درآمد و هزینه رانندگان تاکسی اتخاذ شده است.

 

وی اضافه کرد: روند افزایش کرایه ناوگان حمل‌ونقل عمومی به این شکل است که ابتدا این تصمیم در قالب نظر کارشناسی بررسی و سپس یک‌بار در هیأت مدیره سازمان و بار دیگر در شورای سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اردبیل بررسی می‌شود و بعد از آن این افزایش برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارجاع داده می‌شود.

 

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اردبیل تصریح کرد: پس از بررسی موضوع افزایش کرایه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و صحن علنی مجلس شورای شهر، این موضوع جهت تأیید به فرمانداری ارجاع داده می‌شود و پس از تصویب در کمیته انطباق فرمانداری اردبیل جهت اجرا ابلاغ می‌شود .

 

وی در پاسخ به این سؤال که چرا کرایه تاکسی‌ها، ۴۰ درصد افزایش داشته است، گفت: این میزان افزایش به دلیل میزان تورم به‌خصوص در ارتباط با استهلاک خودرو و افزایش هزینه نیروی کار، اتفاق افتاد.

 

به گفته محمدنژاد کرایه تاکسی‌خطی در اردبیل با افزایش ۴۰ درصدی از ۵ هزار به ۷ هزار تومان رسید و کرایه تاکسی‌های گردشی چون سیار است بر مبنای مسیر فعالیت و میزان مسافت طی شده محاسبه خواهد شد.

 

وی ادامه داد: برای تاکسی گردشی در اردبیل ورودی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است و هر چهارراهی که رد می‌شود مبلغ ۷۵۰ هزار تومان به آن اضافه خواهد شد.

 

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اردبیل خاطرنشان کرد: افزایش کرایه در اردبیل شامل تاکسی‌های اینترنتی نمی‌شود و کرایه تاکسی‌های اینترنتی و آژانس از طریق سازمان سمت تعیین می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان مدیریت حمل‌ونقل و بار مسافر شهرداری اردبیل، به‌صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت شکایات مردمی است و شهروندان می‌توانند شکایت خود را با شماره‌های ۳۳۶۳۶۰۰۴ و ۶۰۰۵ مطرح کنند و قطعاً به شکایات مردمی رسیدگی خواهد شد.

انتهای پبام/