اختلال چند روز اخیر نسخه‌نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در اردبیل برای بیماران، پزشک و کارکنان داروخانه دردسرساز شد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، از چند روز پیش اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی بیمه سلامت، پزشکان، بیماران و داروخانه‌ها را در اردبیل دچار مشکل کرده و بعضی از بیماران مجبور به تهیه آزاد دارو شده‌اند.

پزشکان می‌گویند آن‌گونه که اعلام شده بود قرار بود اختلال بیمه سلامت مربوط به روز شنبه هفته جاری باشد؛ اما این اختلال تا آخر هفته نیز ادامه دارد.

براین‌اساس طبق بخشنامه‌ای، داروخانه‌ها موظف شده بودند تا در زمان اختلال در سامانه سلامت، اطلاعات را در سامانه‌ای دیگر ثبت کنند که به گفته کارکنان داروخانه، ثبت نسخه در این سامانه جایگزین کاری بس دشوار است و ثبت داروی بارکددار عملاً در این سامانه اعلام شده کار سختی است.

ادامه اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی بیمه سلامت در اردبیل نه‌تنها باعث اتلاف وقت پزشکان بلکه این وضعیت کارکنان داروخانه را کلافه و نیز بیماران را سردرگم کرده است و حتی بعضی از بیماران مجبور به تهیه آزاد دارو شده‌اند.

بیمه سلامت به مراکز درمانی اعلام کرده است تا زمان برطرف‌شدن این اختلال نسخه کاغذی بنویسند؛ اما دراین‌بین نسخه‌نویسی کاغذی را هم بعضاً داروخانه‌ها و سونوگرافی‌ها قبول نمی‌کنند.

مسئولان داروخانه می‌گویند در صورت پذیرش نسخه کاغذی این داروخانه است که متضرر می‌شود.

بیمه سلامت علت اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی بیمه سلامت را به‌روزرسانی اعلام کرده است.

انتهای پیام/