مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال بیش از ۳۴۳ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغالزایی پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری اطلاع‌رسانی «کلبه خبر»، علیرضا حسین نژاد اظهار داشت: در دولت سیزدهم دغدغه رفع بیکاری اقشار مختلف به ویژه نیازمندان مورد توجه قرار گرفته و شاهد پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در این حوزه هستیم.
وی افزود: امسال با همراهی بانک‌های عامل برای۳ هزار و ۳۰۰ طرح اشتغالزایی و کسب و کار مناسب، بیش از ۳۴۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به ارائه ۱۲۰ خدمت در ۳۲ سرفصل از سوی کمیته امداد، بیان داشت: یکی از محوری‌ترین و شاخص این خدمات کمک و مساعدت کمیته امداد به بحث توانمندسازی خانواده‌ها و راه‌اندازی کسب و کارها بوده که با پرداخت تسهیلات و منابع کم‌بهره این کار در حال انجام است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی با هدایت امام راحل(ره)، انقلاب محرومان و مستضعفان لقب گرفته تصریح کرد: در این ۴۵ سال تلاش بر این بوده تا عقب‌ماندگی‌‌ها و محرومیت‌ها در ابعاد مختلف از بین رفته و زمینه و بستر ایجاد رفاه عمومی فراهم آید.
حسین نژاد دیدگاه امام راحل را در فقرزدایی یادآور شد و گفت: کمیته امداد با همین رویکرد و توجه به محرومان و مستضعفان ورود پیدا کرده تا به دور از نگاه حمایتی، در حوزه معیشت و بهبود معاش سعی بر توانمندسازی و خودکفاسازی خانواده‌های تحت پوشش بوده است.
وی افزود: در این حوزه اولین اقدام در کنار رفع نیازمندی معیشتی خانوارها، بحث استعدادسنجی و شناسایی سلائق و علائق خانواده‌ها بوده تا به تناسب آن با برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌آموزی بتوانیم این خانواده‌های تحت پوشش را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهیم.
این مسئول تصریح کرد: با رونق گرفتن کسب و کار و اشتغال مددجویان، زمینه و بستر استقلال و خودکفایی آنها فراهم می شود تا بتوانند روی پای خود بایستند.
مدیرکل کمیته امداد استان یادآور شد: مهر ماه امسال جشن بزرگ خودکفایی ۲ هزار نفر از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد انجام شد تا خروجی این کار را در استقلال و خودکفایی خانواده‌ها و اقشار نیازمند شاهد باشیم.
انتهای پیام/م.ا