مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش اردبیل از اجرای فاز اول طرح شهید سیده طاهره هاشمی (تربیت کنشگر سواد رسانه) خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری اطلاع‌رسانی «کلبه خبر» ، روشنک فتاحی با تشریح برنامه های حوزه امور بانوان در آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: فاز اول طرح شهید سیده طاهره هاشمی (تربیت کنشگر سواد رسانه) با هدف ارتقای سطح هوشمندی و به روزرسانی سواد رسانه مخاطبین همسو با پدیده های نوین رسانه برای آموزش و تربیت مربیان در این حوزه برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در عصر حاضر، سواد محدود به توانایی خواندن و نوشتن نیست افزود: امروزه سواد مفهومی فراتر و گسترده تر دارد که ایجاد و تقویت مهارت های رسانه ای سبب استفاده موثر و مفید از رسانه خواهد شد.
این مسئول در ادامه به اجرای طرح دانش افزایی و توانمندسازی بانوان فرهنگی سرپرست خانوار با هدف مهارت آموزی و دانش افزایی زنان سرپرست خانوار جهت بهبود کیفیت زندگی اشاره کرد.
فتاحی افزود: برگزاری نشست های تخصصی معرفت افزایی دینی و تبیین سیمای مطلوب الگوی سوم زن مسلمان از جمله برنامه های این حوزه است.

فتاحی در بخش دیگری از سخنان خود به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای ماده ۳۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، طرح آموزش مهارت های سبک زندگی اسلامی ایرانی و مسئولیت پذیری برای تشکیل و تعالی خانواده ها اجرا می شود.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزش مهارت های سبک زندگی با رویکرد تشکیل و تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت ویژه بانوان فرهنگی، اظهار داشت: هدف از اجرای این کارگاه ها آموزش سبک زندگی متاثر از آموخته های دینی و ارتقای آگاهی و مهارت جوانان در زمینه اهمیت ازدواج بهنگام و پایدار برمبنای سبک زندگی اسلامی – ایرانی و بهبود توانایی های روانی و اجتماعی دانش آموزان دختر در حوزه شایستگی های مورد نیاز برای ورود به زندگی مشترک است.
فتاحی طرح ارتقاء سطح علمی بانوان فرهنگی، طرح آموزش آداب و آیین سبک زندگی دخترانه، طرح بهبود وضعیت بهداشتی دانش آموزان دختر (بشری) را طرح های حوزه امور بانوان اعلام کرد.
مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش اردبیل همچنین از اجرای طرح های آموزش حقوق، مسئولیت و تکالیف فردی و اجتماعی، آموزش مهارت های گفتگو و ارتباط موثر دانش آموزان با همسالان، خانواده، مدرسه و جامعه خبر داد؛کلیه این طرح ها به صورت کارگاه های آموزشی، برای سه گروه مخاطب دانش آموزان دختر، اولیا و مربیان آنان برگزار می شود.
انتهای پیام/م.ا