مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون هم استانی‌ها، سرپرست معنوی یک هزار نفر از فرزندان را برعهده گرفته‌اند.

علیرضا حسین‌نژاد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی کلبه خبر، با بیان اینکه از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون هم استانی‌ها در اردبیل سرپرست معنوی یک هزار نفر از فرزندان را برعهده گرفته‌اند، بیان داشت: در سطح استان اردبیل بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ فرزند مشمول طرح جذب حامی برای ایتام و محسنین هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰ نفر ایتام بوده و ۸ هزار و ۴۵۰ نفر نیز در قالب محسنین هستند .

وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان کمیته امداد استان اردبیل دو هدف جدی را دنبال می‌کند که در گام نخست هدف‌گذاری جذب ۱۰ هزار حامی و خیر برای طرح اکرام ایتام و محسنین است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ابراز امیدواری کرد: با برگزاری جشن رمضان کمیته امداد که از شب میلاد کریم اهل‌بیت آغاز شده است، طرح جذب حامی برای ایتام و محسنین در این استان به‌خوبی پیش برود تا بخشی از نیازمندی خانواده‌ها رفع شود.

درحالی‌که سرانه پرداختی کشوری به ایتام ۸۵۰ هزار تومان است این رقم در استان اردبیل ماهانه ۷۸۰ هزار تومان است که طبق برآورد کارشناسان، جذب حامیان جدید این رقم را افزایش خواهد داد.
همچنین سرانه پرداختی به محسنین در استان اردبیل ۲۴۰ هزار تومان است که در مقایسه با سرانه کشوری این مبلغ کمتر بوده و نصف سرانه کشوری است.