طبق آخرین آمار، مصدومان چهارشنبه‌سوری در این استان به 110 نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار  اجتماعی کلبه‌خبر، خبرطبق اعلام علی محمدیان در جمع خبرنگاران استان اردبیل، آمار مصدومان چهارشنبه‌سوری در این استان به ۱۱۰ نفر رسیده است.

بیشترین مصدومان چهارشنبه‌سوری از اردبیل هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، با بیان اینکه چهارشنبه‌سوری امسال به چهارشنبه سوزی تبدیل شده است، تصریح کرد: عمدتاً مصدومان چهارشنبه‌سوری امسال در استان اردبیل از شهرهای اردبیل، مشکین‌شهر و پارس‌آباد هستند.

سوختگی ۴۰ درصدی جوان مشگین‌شهری

سه مورد مراجعه ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری به اورژانس بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر و مجروح شدن دو نوجوان خلخالی در اثر انفجار ترقه از جمله حوادث تلخی بودند که امروز کام هم‌وطنان را تلخ کرد.

در مشگین‌شهر متأسفانه جوانی به علت سوختگی ۴۰ درصد و صدمه به چشم و سوختگی دست، شکم و پا به مرکز استان اعزام شد.

در موردی دیگر انفجار در کوی امام رضا (ع) مشگین‌شهر، پنج مورد مصدوم توسط تیم فوریت‌های پزشکی به بیمارستان ولیعصر اعزام شد که متأسفانه طبق گفته شاهدان عینی حال سه نفر از مصدومین مساعد نبوده است.

ترقه دو نوجوان خلخالی را راهی بیمارستان کرد

همچنین دو نوجوان خلخالی عصر امروز بر اثر بی‌احتیاطی و انفجار مواد محترقه مجروح شدند.

«سلام خلخال» درباره جزئیات حادثه تلخ رخ‌داده برای دو نوجوان خلخالی در چهارشنبه‌سوری امسال نوشت: این حادثه عصر سه‌شنبه در تراس یک‌خانه مسکونی در محله نوعی یئری شهر خلخال اتفاق افتاد و بر اثر آن قسمت‌هایی از خانه مسکونی آسیب دید.

رئیس بیمارستان امام خمینی خلخال در گفتگویی به‌شدت جراحت مصدومین این حادثه اشاره کرد و گفت: بر اثر انفجار مواد محترقه دست‌ساز یکی از آنها از ناحیه پیشانی و دودست دچار آسیب‌دیدگی شد و کودک دیگر نیز از چند ناحیه دچار پارگی پوست و همچنین سوختگی خفیف شده است.

این حوادث تلخ در حالی اتفاق می‌افتد که طی روزها و ساعات اخیر، هشدارها درباره ممنوعیت و همچنین عواقب ناشی از حمل، توزیع، خریدوفروش و استفاده از مواد محترقه بارها داده شده است.

پارسال چهارشنبه‌سوری در استان اردبیل ۱۶۷ مصدوم داشت

چهارشنبه‌سوری سال ۱۴۰۱ در استان اردبیل ۱۶۷ مصدوم داشت که نصف این افراد از ناحیه دست و نصف دیگر نیز از ناحیه چشم و صورت آسیب دیدند و براین‌اساس پارسال از لحاظ حوادث چهارشنبه‌سوری اردبیل در بین ۳۱ استان رتبه دهم را به خود اختصاص داد و از همین رو می‌طلبد تا بیشتر مراقبت کنیم.