مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از شناسایی ۲۲۰ نخبه فرهنگی، هنری علمی، قرآنی، و ورزشی در کمیته امداد اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری اطلاع‌رسانی «کلبه خبر» ،علیرضا حسین‌نژاد اظهار داشت: در حال حاضر این نهاد انقلابی به ۱۶ هزار دانش آموز و ۷۰۰ دانشجو خدمات متنوعی را ارائه می‌کند تا زمینه و بستر تحولی در ابعاد مختلف زندگی آنها فراهم آید.
وی با تاکید بر اینکه اهمیت کار فرهنگی بسیار بالاست افزود: اگر در این حوزه اصلاح دیدگاه در جامعه و بین افراد شکل بگیرد بخش عظیمی از آسیب‌ها و دغدغه‌ها کاهش پیدا می‌کند.
این مسئول گفت: کمیته امداد در کنار فقرزدایی اهتمام جدی به برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دارد تا با تمرکز در این حوزه دیدگاه‌ها را در جامعه اصلاح و شرایط مطلوبی را در راستای توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت شکل دهد.
حسین نژاد در ادامه به شناسایی افراد نخبه در بین مددجویان اشاره کرد و گفت: ۲۲۰ نخبه فرهنگی، هنری، علمی، قرآنی و ورزشی در کمیته امداد اردبیل شناسایی شده است.
وی اظهار داشت: تلاش می کنیم با ایجاد فرصت‌های اشتغال برای نیازمندان و توانمندسازی شغلی و درآمدی آنها از توسعه فقر بین نسلی جلوگیری کنیم.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان تصریح کرد: برای ایجاد فرصت شغلی برای ۶ هزار و ۸۰۰ مددجوی کمیته امداد در سال گذشته برنامه‌های مختلف آموزشی و مهارت‌آموزی برگزار و در کنار آن اقدامات نظارتی نیز انجام شده است.
این مسئول یادآور شد: طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد تا پنج سال مورد نظارت و حمایت قرار می‌گیرد تا کمترین انحراف را در پرداختی تسهیلات اشتغال شاهد باشیم.
حسین‌نژاد با بیان اینکه در سطح کشور ۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد امسال به خودکفایی می‌رسند، گفت: در استان اردبیل جشن خودکفایی ۲۰۰۰ مددجو در ماه گذشته برگزار شد تا توانمندسازی خانواده‌های نیازمند را شاهد باشیم.
انتهای پیام/ م.ا