مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: جهت اقدامات حفاظتی و زمستان‌گذرانی گونه در معرض خطر انقراض گوزن زرد ایرانی در سایت فندقلو، احداث سرپناه و تجهیز این سایت در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر به  نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، حسن قاسم‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در بازدید از سایت گوزن زرد ایرانی در جنگل فندقلوی شهرستان نمین و دیدار با محیط‌بانان منطقه گفت: جهت اقدامات حفاظتی و زمستان گذرانی گونه در معرض خطر انقراض گوزن زرد ایرانی در سایت فندقلو، احداث سرپناه و تجهیز این سایت در دست اقدام است.

حسن قاسم پور با اشاره به انتخاب سایت فندقلو به‌عنوان یکی از زیستگاه‌های منتخب سازمان حفاظت محیط زیست جهت تکثیر و احیای نسل گوزن زرد ایرانی و انتقال چهار رأس از گونه مذکور به سایت فندقلو در اوایل اسفندماه سال ۱۴۰۱ گفت: در آینده نزدیک مرحله دوم انتقال گوزن زرد ایرانی به جنگل فندقلوی نمین انجام خواهد شد.

وی افزود: طی بررسی‌های بعمل آمده تا به امروز شرایط عمومی این گوزن‌ها به لحاظ وضعیت جسمانی و سازگاری یافتن با محیط بسیار مناسب است.

سایت احیاء و تکثیر حیات وحش فندقلو نمین به همت اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل در سال ۸۸ و با هدف احیای گونه‌های حمایت شده در زمینی به مساحت هشت هکتار و با رهاسازی ۱۲ راس مرال کار خود را آغاز کرد.

انتهای خبر/