سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: 29 اکیپ ثابت و سیار متشکل از 17 دامپزشک، 24 بازرس بهداشتی گوشت و هشت روحانی ناظر ذبح شرعی، در سطح شهر حضور داشته و بر ذبح بهداشتی دا‌م‌های نذری نظارت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، مهدی فیضی امروز در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با ایام سوگواری محرم و با توجه به افزایش ذبح دام‌های نذری در جلو و مسیر دستجات عزاداری، مساجد، حسینیه‌ها و تکایای استان اردبیل طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی در تمامی شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل اظهار داشت: در ایام محرم، ۲۹ اکیپ ثابت و سیار متشکل از ۱۷ دامپزشک، ۲۴ بازرس بهداشتی گوشت و هشت روحانی ناظر ذبح شرعی، در سطح شهر مستقر می شوند تا و اقدام به بازرسی بهداشتی لاشه‌های دا‌م‌های قربانی و نذری می‌کنند تا بر ذبح بهداشتی دا‌م‌های نذری نظارت کنند.

وی با اشاره به مشاهده چندین کانون بیماری تب کریمه کنگو در مناطق مختلف استان اردبیل به شهروندان توصیه کرد: ذبح دام قربانی را در کشتارگاه و تحت سیستم نظارت بهداشتی دامپزشکی انجام دهند تا تا با اینکار سلامت مصرف‎کنندگان تضمین شده و شیوع این بیماری را به حداقل برسد.

 

فیضی اضافه کرد:  در چهارماهه اول سالجاری ۱۲ هزار و ۸۰۵ مورد بازدید از کشتارگاه‌ها، مراکز تولید، توزیع و استحصال فراورده های خام دامی انجام شده که آن بیش از ۴۰ هزار کیلوگرم فراورده های خام دامی آلوده، غیر بهداشتی و تاریخ منقضی کشف و امحاء شده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: طی این مدت ۶۲ متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند که منجر به پلمب ۹ مرکز عرضه فراورده‌های خام دامی از مجموع سه هزار واحد تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی شده است.

انتهای خبر/