سیل روز شنبه هفته جاری در شهرستان‌های گرمی  خسارت سنگینی به این شهرستان زده است.

سیل روز شنبه هفته جاری در شهرستان‌های گرمی  خسارت سنگینی به این شهرستان زد؛ متاسفانه بر اثر این سیل یک نفر جان باخت و  باغات، زمین‌های مزروعی ، خانه‌های روستایی و  ابنیه فنی راه‌های این شهرستان دچار آسیب زیادی شد.

خسارت۲۲۰ میلیارد ریالی سیل به ابنیه فنی راه‌های گرمی

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان گِرمی اعلام کرد: سیل اخیر ۲۲۰ میلیارد ریال به ابنیه فنی راه‌های شهرستان‌های گرمی و انگوت خسارت زده است.

طبق اعلام مسئولان بازگشایی اولیه راه‌ها  انجام شده  و ارتباط جاده ای بین شهرها و روستاها برقراراست اما در حال حاضر ۲۵ دهنه پل در شهرستان گرمی و ۳۰ دهنه پل در انگوت بر اثر سیلاب مسدود است که باید لایروبی و بازگشایی شو که طبق برآوردها بازگشایی پل‌های مسدود شده بین ۱۵ تا ۲۰ روز زمان می‎برد.

هکتار از باغات شهرستان گرمی  و انگوت خسارت دیده است

طبق آخرین آمار سیل و تگرگ به ۶۰۰ هکتار از باغات شهرستان گرمی  و انگوت خسارت زده است و به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل برآورد میزان دقیق خسارت توسط دو نهاد جهاد کشاورزی و جهاد کشاورزی مسئول برآورد در حال بررسی است که پس از نهایی شدن جبران خسارت‌ها پیگیری خواهد شد.

به گفته این مسئول «زیوه» و «قره آغاج» متحمل بیشترین خسارت سیل شدند

جاری شدن سیل  در شهرستان گرمی علاوه بر خسارت به راه‌های ارتباطی چندین روستا و سرازیر شدن گل و لای به برخی خانه‌ها، موجب تلف‌شدن بیش از ۴۰۰ رأس از احشام سبک و سنگین روستاییان شده و متاسفانه یک نفر نیز بر اثر سیل جان باخته است.

کشاورزان، باغداران و روستاییان سیل زده گرمی، هم‌اکنون چشم امید به یاری مسئولان دارند تا حداقل آسیبهای وارده به حداقل برسد.

انتهای پیام/