سفر وزیر راه‌وشهرسازی برای اردبیلی‌ها از این لحاظ مهم بود که وی درباره اتمام راه آهن اردبیل چه خبر خوشی برای اهالی این استان دارد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، سفر وزیر راه‌وشهرسازی برای اردبیلی‌ها علاوه بر ثمرات مفید که در زمینه جذب اعتبار و افتتاح‌ها داشت، از این لحاظ  مهم بود که بذرپاش خبر خوشی از به سرانجام رسیدن مطالبه اصلی مردم این استان داشته باشد؛ اتمام راه آهن  ۲۱  ساله اردبیل به میانه سال ها است به آرزوی تحقق نیافته اهالی استان اردبیل تبدیل شده و هرازگاهی چند وعده جدیدی برای اتمام آن داده می شود.

اما آخرین خبر از راه آهن اردبیل به میانه ، خبر وزیر راه و شهرسازی  و اتمام  این طرح حاکی از اتمام این طرح تا پایان است.

به گزارش فارس مهرداد بذرپاش در حاشیه بازدید از ایستگاه راه‌آهن اردبیل، اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا پایان سال پروژه راه‌آهن اردبیل میانه به اتمام برسد که در همین خصوص از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: پروژه ۲۱ ساله راه‌آهن اردبیل جزو اولویت‌های اصلی دولت در کشور است و در این راستا همه منابع مالی موجود در حد وسع به میدان آورده می‌شود تا این پروژه تاپایان سال به بهره‌برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به ضرورت نیاز مالی برای پروژه از طریق اسناد خزانه طی روزهای آینده ۷۰۰ میلیارد تومان به راه‌آهن اردبیل اختصاص می‌یابد.

اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل عرشه‌گذاری

بذرپاش تاکید کرد: همین امروز بعد از جلسه جهت تکمیل لاینیگ و عرشه‌گذاری در حدود ۱۸۰ میلیارد تومان برای پروژه در نظر گرفتیم تا هرچه سریع‌تر موارد ذکر شده تکمیل شود.

وی عنوان کرد: ۵ هزار تن ریل برای ۴۳ کیلومتر باقی مانده فاقد ریل مسیر راه‌آهن اردبیل میانه را خودمان متعهد می‌شویم که هرچه سریع تر جهت تکمیل ریل گذاری به پروژه تحویل داده شود.

بذرپاش به پرداخت به موقع مطالبات پیمانکاران تاکید کرد و افزود: امیدواریم با منابع اختصاص یافته پروژه راه‌آهن اردبیل در اسرع وقت تحویل مردم منطقه شود.

در جلسه بررسی روند وضعیت عملیات اجرایی راه آهن اردبیل – میانه که در ایستگاه راه‌آهن آقاباقر اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر برای پایان عملیات اجرایی پروژه راه آهن اردبیل – میانه، ۳ هزار و ۲۰۰ تن میلگرد، ۱۳ هزار تُن سیمان و نیازمند ۵ هزار تُن ریل برای ریل‌گذاری پروژه است.

وی افزود: در سال جاری اولین اختصاص بودجه در سطح کشور برای راه آهن اردبیل – میانه انجام شد و در بودجه سال جاری ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت و در بودجه سال آینده پروژه فوق تلاش خواهد شد به ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کند که البته علاوه بر بودجه پیش‌بینی شده اقدامات لازم برای افزایش بودجه در سفر رئیس جمهور انجام می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر ۴ قطعه جهت تکمیل و بهره‌برداری راه آهن اردبیل – میانه باقی مانده است که با اقدامات و‌ پیگیری‌های لازم نهایت تلاش را می‌کنیم پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

 انتهای پیام/