ائمه جمعه استان اردبیل به تبیین مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پرداختند و بر انتخاب اصلح تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر، حضور حداکثری در انتخابات، تحولات منطقه، جنگ غزه و  بارش‌های اخیر از جمله مواردی بودند که ائمه جمعه استان اردبیل امروز در خطبه‌های نمازجمعه مطرح کردند.

  امام جمعه اردبیل: دشمن تلاش می‌کند انتخابات ما پرشور نشود

آیت‌الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه به اهمیت انتخابات و مشارکت حداکثری مردم برای سرنوشت آینده کشور پرداخت و گفت: در نظام اسلامی رای به قصد تقرب به درگاه الهی است.

وی با بیان اینکه خالی کردن میدان خیانت به خود و کشور است به دوران مشروطه اشاره کرد و گفت: در مشروطه ملت صحنه را ترک کردند مشروطه به سرانجام نرسید و ما نتوانستیم همپای تحولات دنیا پیش برویم.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه انتخابات سنگر ملت است گفت: اگر مردم در صحنه‌ها حاضر نشوند کشور در سراشیبی سقوط قرار می‌گیرید.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه انتخابات نقطه اساسی وضع افکار و آرای ملت در اداره کشور است تصریح کرد: ملت با انتخابات سلیقه و تفکر اداره کشور را تعیین می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود به توطئه‌های دشمنان در آستانه انتخابات اشاره کرد و گفت: با ۲۰۰ کانال ماهواره‌ای تلاش می‌کند تا انتخابات در کشور ما پرشور نشود.

امام جمعه اردبیل به قتل عام مردم غزه اشاره کرد و گفت: رژیم منحوص صهیونیستی در جنگ غزه بیش از ۱۳ هزار کودک را در غزه تکه‌تکه کرده و خون مردم مظلوم غزه را آشامیدند. مردم یقین بدانند اگر در صحنه حاضر نشوند این رفتار در انتظار ملت ما است.

وی به وظایف مسئول در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: هر کس بر ۱۰ نفر والی شود ولی عدالت را رعایت نکند در قیامت دو دست و پایش تکه‌تکه خواهد شد و فشار قبر نیز وی را رها نمی‌کند.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلاب آرمانی است گفت: انقلاب اسلامی اقتضای کشور در اوج افول بود.

وی از دست‌اندرکاران نهادهای فرهنگی و انقلابی کشور خواست دلایل اصلی انقلاب به نسل جدید را تبیین کنند.

امام جمعه اردبیل خواستار تحقیق و پژوهش تاریخ ۴۵ ساله انقلاب اسلامی و چرایی و چگونگی ایستادگی آن برابر قدرت‌های جهان را متذکر شد و گفت: ایران اسلامی در اوج حصار اقتصادی، تکنولوژی توانست حاکمیت ملی خود را ایجاد و تثبیت کند.

وی هجمه دشمنان و فشار و سختی‌ها را یادآور شد و گفت: این فشارها باعث شد ملت با تمام توان و ایثار در صحنه حاضر شود تا شکوه و عظمت تاریخی کشور را احیا کند.

امام جمعه پارس‌آباد: شرکت در انتخابات حق و تکلیف شرعی است

به گزارش سبلان ما از پارس‌آباد، حجت‌الاسلام علی‌اکبر باقری بنابی امام‌جمعه شهرستان پارس‌آباد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا الهی و اهمیت و ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اظهار کرد: یکی از وظایف اجتماعی ما شرکت در انتخابات است، باید بدانیم که دشمن همواره سعی می‌کند مردم پای صندوق‌های رأی حضور نیابند و در این باره تبلیغ می‌کند؛ ولی شرکت در انتخابات حق و هم تکلیف شرعی است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین پشتیبان این نظام و کشور حرم ولایت است و دشمن به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و نظام است اما مردم ما با رأی‌دادن و شرکت در انتخابات به اجرای عدالت، کار، تلاش و دلسوزی در سرنوشت مملکت نقش‌آفرینی خواهند کرد.

خطیب نمازجمعه شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه شرکت در انتخابات حق و  تکلیف شرعی است یادآور شد: قبل از انقلاب مردم ما حق تعیین سرنوشت خود را نداشتند، و کشور به‌صورت سلطنت شاهنشاهی اداره می‌شد و این دستاورد انقلاب اسلامی است که مردم می‌توانند آزادانه به هر فردی که دلشان خواست رأی دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آباد گفت: ان‌شاءالله حضور پرشور و حماسی مردم در انتخابات، اقتدار ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی را دوباره به رخ جهانیان خواهد کشید.

امام‌جمعه پارس‌آباد به گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب درباره در مورد انتخابات پرداخت و گفت: آدم‌های مناسب را برای این کار مهم انتخاب کنید نه اینکه کسی را انتخاب کنید که پول‌دار باشد و با ورود در مجلس، قانونی که پولدارها را پولدار می‌کند، تصویب کند.

وی به فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر و روز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: ۴۵ سال از عمر پربرکت این انقلاب اسلامی می‌گذرد و جشن ۴۵ساله این انقلاب هرچه باشکوه‌تر برگزار خواهد شد.

امام‌جمعه پارس‌آباد گفت: قدر ثانیه‌های خود را بدانید و زمان و وقت‌های خود را بیهوده اسراف نکنید که اسراف در زمان و وقت آفتی بزرگ برای انسان است و باعث ازدست‌دادن سرمایه‌های زندگی می‌شود که پیامدهای ناگواری را به دنبال خواهد داشت که جبران‌ناپذیر است.

باقری تصریح کرد: خوشبختانه امسال بارش برف در تمام استان‌ها خوب بوده و مردم هم شکرگزار خداوند هستند و امیدوارند با بارش رحمت الهی کشت و کشاورزی آن‌ها هم برکت داشته باشد و زکات خود را پرداخت کنند.

امام جمعه سرعین: باید در میدان مبارزه کنونی آرایش جهادی گرفت

حجت‌الاسلاممحمدشیرعلیپور، امام‌جمعه سرعین در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اظهار داشت: تأثیرگذاری بر افکار عمومی به‌خصوص جوان‌ها یکی از هدف‌های بزرگ دشمنان ایران، اسلام و انقلاب اسلامی است.

وی گفت: نسل جوان امروز در این عرصه بیشتر مورد هدف است، چون ازیک‌طرف با ابزارهای ارتباط‌جمعی جدید، دسترسی‌های سریع‌تری به فضاهای عمومی دارد و از طرفی دیگر این نسل دشمنی‌های سخت و علنی دشمنان در دوران ابتدای انقلاب و دوران دفاع مقدس را ندیده است.
امام‌جمعه سرعین گفت: شکل فعلی تبیین‌ها از طرف جریانات انقلاب و مجموعه‌های دارای مسئولیت شکل جهادی ندارد، کاری که از اینها می‌بینیم، حرکتی عادی برای موقعیت‌های عادی است؛ امّا این شکل کفایت نمی‌کند، این کافی نیست.
وی ادامه داد: توصیه رهبر عزیز به مردم‌داری است و در شرایط کنونی نگاه عادی و حرکت‌های معمولی اداری قطعاً پاسخ نمی‌دهد و این میدان نیازمند حرکتی تحولی، انقلابی و جدی است. آرایش جهادی باید گرفت.

امام‌جمعه سرعین افزود: مردم می‌دانند که حضور آنها در عرصه‌های مختلف، تعیین‌کنندهٔ امنیت ملی است، اگر مردم در صحنه حضور داشته باشند، کشور در امنیت باقی خواهد ماند، اگر هر شخصی مسئله امنیت را نداند مردم سرعین آن را خوب درک می‌کنند. یادشان نرفته وقتی امنیت جانی به‌خاطر بیماری کرونا تحت‌الشعاع بود چه گذشت.

وی ادامه داد: این‌که شما می‌بینید دشمنان پُررو، وقیح و گردن‌کلفت در مقابل جمهوری اسلامی از هر عمل سختی اجتناب می‌کنند، به‌خاطر حضور مردم است؛ می‌ترسند، واقعاً می‌ترسند؛ مسلم است که هرجا مردم پای‌کار بودند و حضور داشتند دشمن ترسیده است. این‌ها تحلیل نیست، بلکه واقعیّاتی است که مستندهای زیادی هم دارد.

امام‌جمعه خلخال:حفظ نظام اوجب واجبات است

حجت‌الاسلام کریم اسدی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه خلخال به اهمیت اعتکاف و خودسازی در این ایام اشاره کرد و گفت:  باتوجه‌به هجمه‌های دشمن از تمام جنبه‌ها برای انحراف نسل جوان، اما به لطف خدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسائل دینی و سازنده به‌خصوص مسئله مهم اعتکاف در بین قشر جوان و نوجوان با استقبال ویژه‌ای همراه شده است.

امام‌جمعه شهرستان خلخال با تقدیر از دست‌اندرکاران و زحمت‌کشان برای اجرای ویژه‌برنامه اعتکاف، تمامی زحمات و قدم برداشتن برای احیای این امر را دارای اثرات وضعی خیر برای تمامی مردم دانست و گفت: از تمامی افراد و خیرین که به هر نحوی در تمامی قسمت‌ها بالاخص کمک‌های مالی برای اجرای این برنامه کرده‌اند، نهایت تقدیر و تشکر را داریم.

وی در ادامه صحبت های خود به سالروز ارتحال جانسوز قهرمان کربلا حضرت زینب(س) اشاره کرد و گفت: حضرت زینب(س) دارای جایگاه ویژه از نظر مبارزاتی در مقابل جریان تحریف است؛ اگر به اصطلاح امروزی جهاد تبیین توسط حضرت زینب(س) اتفاق نمی‌افتاد تمامی اهداف قیام سیدالشهدا(ع) زیر سوال رفته و جریان کفر و یزیدیان خود را ذی‌حق در جامعه نشان می‌دادند؛این جهاد تبیین ایشان بود که اهداف نهضت عاشورا را زنده نگه داشت و یزیدیان را به رسوایی کشاند.

حجت‌الاسلام اسدی در صحبت‌های خود به سالروز ۷ بهمن ۱۳۵۷ که مصادف با قیام مردم شریف و ولایت‌مدار شهرستان خلخال است اشاره کرد و گفت: در این روز مردم شریف خلخال با تمام وجود از اسلام، مسلمین و در جهت احیای فرامین امام راحل (ره) قیام کرده و در جریان تظاهرات در این قیام شهید مظفر عزیزی به‌عنوان اولین شهید شهرستان خلخال تقدیم انقلاب و اسلام شد.

وی به جایگاه ویژه علما، افراد انقلابی و باتقوا در احیای روحیه انقلابی و مبارزاتی مردم خلخال اشاره کرد و گفت: وجود اشخاصی همچون آیت‌الله یکتایی قدس سرّه و سایر افراد انقلابی در دستگاه آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های شهرستان خلخال جزو نعمات بزرگ الهی بود که ماحصل آن مردم انقلابی شهرستان خلخال است که از همان زمان ابتدای تشکیل نهضت پربرکت امام خمینی(ره) همواره در صحنه حاضر بودند.

رئیس شورای فرهنگی شهرستان خلخال با اشاره به اهمیت انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: امام راحل در صحبت‌های خود به جمله‌ای طلایی اشاره کرده‌اند که«حفظ نظام و در واقع حفظ ایمان مردم اوجب واجبات است»؛ ایشان در این صحبت خود به حفظ این نظام که جز اعظم فرایض است تاکید ویژه داشته‌اند و به افرادی که به واسطه بعضی از جهالت‌ها  ممکن است به این نهضت بزرگ  لطمه بزنند، با قاطعیت فرمودندکه «توبه‌تانمشکل است قبول بشود،چون به حیثیت اسلام لطمه وارد می شود».

وی به اهمیت حضور حداکثری در انتخابات و به دنبال آن تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی که خود سرچشمه خیرات و برکات برای همگان است اشاره کرد و گفت: از تمامی مسئولین و دلسوزان نظام خواستارم که برای حضور حداکثری تمام مردم در پای صندوق‌های رأی نهایت تلاش خود را بکنند چون‌که فردای روز انتخابات از حساس‌ترین روزها است که اگر حضور حداکثری اتفاق نیفتد جایگاه مسئولین و صحبت‌های آنها در جامعه جهانی و دیگر مسائل کم‌رنگ می‌شود، پس این خود از اهمیت بالایی برخوردار است.

امام‌جمعه شهرستان خلخال گفت: انتخابات دارای بالاترین جایگاه و حضور اکثریت در انتخابات اهمیت به سزایی دارد.

 

امام جمعه نمین: مردم پیروز هستند

حجت‌الاسلام عظیم اسدزاده امام‌جمعه نمین در خطبه‌های نمازجمعه، گفت: مردم غزه چه بمانند، چه بمیرند پیروز هستند؛ غزه در مقیاس حق است آنها ایستادند تا از حق، دین، اسلام دفاع کنند و جان‌ها و حیاتشان را از دست دادند.

انتخابات و اهمیت شرکت مردم در انتخابات از دیگر موضوعات مهمی است که امام‌جمعه نمین به آن پرداخت.
امام جمعه اصلاندوز: «طوفان الاقصی» به کاهش نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه‌ منجر می‌شود

حجت‌الاسلام محمد جعفرزاده، خطیب جمعه اصلاندوز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه، با ارائه تحلیلی به تاثیرات طوفان الاقصی بر آینده غرب آسیا پرداخت و تصریح کرد: انتظار می‌رود عملیات «طوفان الاقصی» به کاهش نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه‌ منجر شود و قدرت حضور ایران در غرب آسیا و موفق نبودن واشنگتن در ترویج رویکردهای امنیتی و سیاسی خود را در مرحله پس از جنگ ثابت کند؛ بنابراین کشورهای منطقه به سمت تنوع‌بخشی به سیاست خارجی خود به‌ویژه با قدرت‌های بزرگ جدید در منطقه مانند روسیه و چین حرکت می‌کنند.

وی گفت: قبل از پایان جنگ غزه و شکل‌گیری ویژگی‌های جدیدی که جنگ تحمیل می‌کند، برخی قدرت‌های منطقه‌ای درباره آنچه می‌توان آن را “سناریوی روز بعد” نامید، صحبت کردند. اما اینک و با وقوع طوفان الاقصی، انتظار ظهور ویژگی‌های جدید غرب آسیایی متفاوت به‌دلیل توازن راهبردی جدید ناشی از جنگ وجود دارد که می‌توان به شرح زیر نام برد: اول- کاهش نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه، دوم- تقویت حضور منطقه‌ای ایران و ترکیه، سوم- کاهش نقش آمریکا در منطقه است.

امام جمعه اصلاندوز با اشاره به تنش‌های اخیر ایران و پاکستان و چرایی کنترل آن گفت: تنش ایران و پاکستان با هدف حمله به تمامیت ارضی همانند آنچه در اوکراین و فلسطین در جریان است انجام نشد، بلکه دو کشور مقر گروههای تروریستی را هدف قرار دادند که آرامش و امنیت را از مردم دو کشور سلب کرده‌اند. به رغم این‌که مقامات دو کشور تنش اخیر را به‌خوبی مدیریت کردند تا به بحران تبدیل نشود اما فضای منطقه‌ای هم اجازه این کار را نداد.

وی گفت: هر چند برخی بازیگران خارجی از جمله آمریکا سعی داشتند تا فضای تنش‌ها را گرم نگه دارند اما بسیاری از کشورها از جمله روسیه، ترکیه و چین و قطر از طرفین خواستند تا در این زمینه خویشتنداری کنند و آمادگی خود را برای میانجیگری بین دو کشور اعلام کردند.  ایران و پاکستان در مدیریت تنش اخیر ثابت کردند که قادرند از مجرای دیپلماتیک بر مشکلات دوجانبه غلبه کنند و اگر این همکاری در بُعد امنیتی هم اجرایی شود، پیروزی در برابر گروه‌های تروریستی هم دور از دسترس نخواهد بود.

انتهای خبر/