اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطره وضع هوا اداره کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد: به دلیل انباشت سنگین برف در محدوده سبلان و باغرو، وقوع بهمن در دامنه‌های این کوهستان‌ها دور از انتظار نیست.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی کلبه خبر به نقل از اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطره وضع هوا اداره کل هواشناسی استان اردبیل، به دلیل انباشت سنگین برف در محدوده سبلان و باغرو، وقوع بهمن در دامنه‌های این کوهستان‌ها دور از انتظار نیست و ازاین‌رو توجه به هشدار سطح زرد شماره ۷۱ (در خصوص کولاک برف و وقوع بهمن) مرکز پیش‌بینی این اداره کل توصیه می‌شود.
در بخشی اطلاعیه اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطره وضع هوا اداره کل هواشناسی استان اردبیل، آمده است: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی شرایط جوی استان اردبیل تا روز چهارشنبه، ۲۷ دی‌ماه پایدار توأم با افزایش نسبی دما در طول روز خواهد بود، اما همچنان در ساعت‌های پایانی شب و آغازین روز برودت هوا و یخ‌بندان در بیشتر مناطق به‌ویژه مرکز و جنوب استان قابل‌توجه بوده و بر مصرف بهینه حامل‌های انرژی تأکید می‌شود.
براین‌اساس باتوجه‌به وقوع یخ‌بندان انجام اقدام‌های پیشگیرانه و تمهیدهای لازم از جمله احتیاط در رفت‌وآمدهای شهری و جاده‌ای، کنترل دما و رطوبت گلخانه‌ها و دامداری‌ها، حفاظت از تجهیزات آبیاری تحت‌فشار و ماشین‌آلات کشاورزی، محافظت از لوله‌های آب و گاز و بازدید ضدیخ خودروها در این اطلاعیه توصیه شده است.
همچنین در این اطلاعیه بیان شده است: مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل در بازه زمانی مورد اشاره تحت‌تأثیر جریانات جنوبی بوده و وزش باد گاهی تند پیش‌بینی می‌شود و باتوجه‌به انباشت برف رخداد کولاک برف، رانده‌شدن برف به سطح جاده و در پی آن لغزندگی سطح جاده‌ها در برخی مسیرها محتمل است.
بر اساس گزارش این اطلاعیه، روز پنجشنبه (۲۸ دی‌ماه) با تغییر جریانات جوی و شمالی شدن آن، در کنار کاهش دما بر میزان ابرناکی افزوده خواهد شد و در برخی نواحی نوار شرقی استان اردبیل بارش پراکنده احتمال می‌رود.
بنا بر اعلام اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطره وضع هوا اداره کل هواشناسی استان اردبیل، این وضعیت جوی تا پیش از ظهر جمعه (۲۹ دی‌ماه) در استان تداوم خواهد داشت و به‌تدریج با کاهش ابرناکی دوباره بر دمای هوا در طول روز افزوده خواهد شد.
انتهای خبر/ ش